pondělí 12. června 2017

Jak si líčím oči? (návod na sypké oční stíny)

Na návody áka tutorialy jsem se nikdy nepovažovala za dostatečně zkušenou, takže jsem na blog nikdy žádný nenapsala. Čtenářka Andrea mě ale nedávno poprosila, zda bych na blog přece jen nenapsala článek o tom, jak se maluju a jak používám sypké oční stíny a lepítko na ně. Inu, proč ne. :) Ovšem zdůrazňuji, že nejsem žádný profík, a netvrdím, že tohle je jediný správný způsob použití těchto stínů, resp. ten nejlepší styl líčení pro můj tvar očí. Prostě jsem si na tenhle postup zvykla a stala se z něj moje každodenní rutina. I když občas se pokouším i o líčení mimo svou komfortní zónu. :)

Před a po. Zde je jasně vidět, proč považuji za zbytečné líčit si spodní řasy. :D Znáte někoho jiného, kdo je má hezčí než horní?




Moje nahé oči a obočí. Na víčkách mám hodně žilek a pár pigmentových skvrn.


Můj arsenál. Většina pomocníků moc nestála. :)


1) Průhledný gel na obočí.
2) Korektor + pudr.
Vždycky si nejprve trochu učešu své (po krémování) rozcuchané obočí a nanesu na ně průhledný gel. Během dalších kroků hezky zaschne. Mám ráda ten od Alverde, je za pakatel. V posledních pár měsících jsem si navykla nanést poté na celé víčko a trochu i pod něj tekutý korektor Catrice Camouflage, který zafixuji sypkým pudrem Alverde. Nejde mi o to překrýt všechny žilky a skvrny, ale o vytvoření podkladu pod oční stíny - stíny mi takhle vydrží déle, než když bázi nanáším na holou kůži. Taky se přes pudr líp roztírají do ztracena (blendí), nepotřebuju pak ani přechodový odstín (transition shade). Korektoru nenanáším moc i z toho důvodu, že nepoužívám make-up (jen pudr, který obvykle nanesu při tomto kroku na celý obličej), a Catrice korektor je natolik krycí, že by to v silnější vrstvě vypadalo strašně divně (dva totálně vyretušované kruhy okolo očí v obličeji bez make-upu).

Učesané obočí a zafixovaný korektor na víčkách.


3) Báze pod oční stíny.
4) Světlý stín pod obočí.
5) Tělová tužka na waterline.
Dalším krokem je báze pod oční stíny. Zde jsem použila Artdeco, UD mi už došla. Ani jedna mi už ale dobře nefunguje, takže momentálně používám Too Faced. Báze stačí troška, nanáším ji na pohyblivé víčko, do záhybu i na spodní víčko těsně pod řasy. Nechám ji zaschnout, mezitím nanesu světlý tělový tužkostín Catrice (už se neprodává) pod obočí a rozetřu ho do ztracena za účelem optického pozvednutí obočí (a zvětšení prostoru pod ním). Pak nanesu tělovou konturku Essence (byla to limitka) na vnitřní spodní linku, což oko opticky otevře. Bílé tužky mi přijdou moc tvrdé a nepřirozené.

Po krocích 3 - 5.



6) Nanesení Pixie Epoxy.
7) Aplikace sypkého očního stínu na pohyblivé víčko.
Klíčová část. :) Třpytivé, lesklé, kovové apod. sypké oční stíny nanáším zásadně na lepící bázi Pixie Epoxy ("vílí pryskyřice") od Fyrinnae. Stojí 7 dolarů a mám ji už několik let, pořád funguje stejně a ještě se mi nezkazila. Tyto typy stínů jsou díky ní mnohem výraznější, protože mnohem líp drží. Ťupnu trochu průsvitného lepidla doprostřed pohyblivého víčka a rozetřu ho rovnoměrně prstem, až moje víčko na dotek celé trochu lepí. Do záhybu ho nedávám, špatně se přes něj blendí. Chvíli počkám, až lepítko trochu oschne. Víčko musí být lepkavé, ale ne mokré, jinak by se vám na něm stíny mohly zcuckovat do sebe. Poté plochým štětcem (tenhle je jakýsi laciný z Rossmannu, holt nejsem štětcová) naberu trošku sypkých stínů a do víčka je vtlačuji. Prostě víčko poťupkávám a vytvářím souvislou vrstvu jemnými doteky, pokud byste stín roztírali tahem, tak z toho nic pěkného nevzejde.


Nahoře ulepené víčko s Pixie Epoxy, pod tím s již naneseným očním stínem. Vidíte ten ostrý přechod, kde končí plocha potřená Pixie Epoxy? To je rozdíl, co? Poté vezmu nějaký huňatý blendící štětec, trochu sypkého stínu a přejíždím jím po té ostré hranici, abych ji trochu rozetřela (výsledek níže).




8) Pokračuji ve stínování.
Beru některé svoje oblíbené, většinou neutrální stíny, třeba z paletky Nude 'tude od theBalm nebo matné stíny Blackbird Cosmetics ze svojí custom paletky. Do záhybu dávám tmavší stín, abych jej ztmavila a víčkám dodala na plastičnosti. I když zrovna u tohoto líčení konečný výsledek moc tmavší nebyl. Špatná ukázka. :D


Střední a tmavý stín poté nanesu i na spodní víčko:


Pokud bych nosila make-up, po tomto kroku bych utřela všechno, co mi napadalo pod oči, a nanesla make-up. Později bych si ho totiž mohla nechtíc zanést do již upraveného obočí, což je pruda.


9) Zvýraznění obočí barevným gelem.
Používám ten ze setíku od Rimmelu, tohle je už moje druhé balení a určitě nebude poslední. :)

S hotovým obočím.


10) Oční linky.
Bez očních linek mě skoro nikdy nepotkáte, mám pocit, že to výrazné obočí je potřeba v blízkosti řas vybalancovat. Mám ráda klasické tekuté linky nanášené štětečkem, ty od Essence mi stačí. Kvůli výraznému očnímu záhybu skoro nikdy nenosím prodloužené linky, blbě se mi kreslí, takže jen obtáhnu linii horních řas.



11) Korektor pod spodní víčka.
12) Řasenka.
Obvykle až v této části očistím oblast pod očima od napadaných očních stínů a poté na ni nanesu trochu tekutého korektoru Alverde. Jednak jím zakrývám své drobné kruhy pod očima, za druhé jím dočišťuji spodní linii líčení očí. Alverdí korektor nemá vysoké krytí, ale to mi vyhovuje, nechci ostrý přechod mezi líčením očí a zbytkem tváře. Navíc je přírodní a hydratační. Poté jen nanesu řasenku a je hotovo!


K ukázce líčení jsem použila stín Swamp of Sadness od Notoriously Morbid Cosmetics.
Snad jsem vás dnešním článkem neunudila. :) Příště bude zase nějaká recenze. :)

Jak si líčíte oči Vy?

4 komentáře:

  1. Krásné líčení, navíc máš sama o sobě krásné obočí a taky krásné víčko a co ty přenádherné oči.

    OdpovědětVymazat
  2. nenudila! vůbec! :) jsem ráda, když můžu nahlídnout do něčí líčící rutiny, přece jenom tobě se zdá všechno normální a jasné, ale ostatní můžou mít úpně jiné zvyky ;) a teď jako fakt přemýšlím, jak je pro mě životně důležité vlastit bázi od Pixie Epoxy, jestli moc nebo ještě víc :D páč ten rozdíl na očích je mazec!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No jako milovnici Shira ti radím, jdi do ní! :D Je fakt super. Bez ní by mě moje sypky vůbec nebavily, já si ji koupila ještě předtím, než jsem nakoupila první Shiro. :D Jinak mainstream varianta je prý Too Faced Glitter Glue.

      Vymazat