sobota 9. února 2019

Thornfield - kolekce parfémových olejů inspirovaná Jane Eyre (Poesie Perfume) - aktualizováno!

Díky Emporium krabičkám jsem si poprvé přičichla (doslova) k indie parfémům. Vyzkoušela jsem několik značek, ale nejvíc mě svým stylem a tématy oslovili Poesie Perfume. Inspiraci čerpají z (nejen) anglické historie a historické literatury. Když jsem zjistila, že mají kolekci Thornfield inspirovanou Janou Eyrovou, bylo mi jasné, že je jen otázkou času, než bude moje. :) Je to jedna z mých nejoblíbenějších knížek, minimálně jednou ročně si ji přečtu v originále a minisérii od BBC jsem viděla nesčetněkrát (je to podle mě nejlepší televizní/filmové zpracování, jestli máte Jane Eyre rády a neviděly jste ho, tak tento hřích musíte co nejdřív napravit!). :)


Protože jsem tu o této značce ještě nepsala a šlo o moji první objednávku, přikládám i nějaké základní info o jejím zpracování. Majitelka značka Joelle je moc milá, ochotně zodpověděla moje dotazy. Objednala jsem si sample pack - balíček 6 vzorků za 18 dolarů, dostala jsem k němu dva další vzorky zdarma. Pokud chcete taky jen vzorkovat, dáte do košíku sampler pack a připíšete názvy vůní, které chcete (na stránkách jednotlivých vůní jsou v prodeji jen větší balení). Poštovné mě stálo 14 USD. Díky nízké ceně jsem nemusela řešit celníky. Vše bylo krásně stylově zabaleno, od černé obálky...


...až po pečlivě zabalené lahvičky a přiloženou vizitku se záložkou s obrázkem mladé královny Viktorie:




Lahvičky jsou na vzorky fakt docela velké, pojmou 1,15 ml. Mají dvojitě vroubkovaný uzávěr, takže by z nich olejíček neměl protéct. Další dostupné velikosti jsou 2 ml za 6,5 USD a 5 ml za 16 USD.


A teď už něco málo k samotným vůním...



Opening Chapter


"There was no possibility of taking a walk that day."
"Velký šálek horkého čaje Darjeeling, deštivý den, hromádka vašich starých knih."

"Jsi blaženě uvelebena v sedadle u okna se svou oblíbenou knihou a velkým šálkem horkého čaje Darjeeling. Zahrada venku je sice deštivá a šedivá, ale to ti nemusí dělat vůbec starosti. Na rozdíl od jiných lidí dokonce nemáš ani chladnou, bezcitnou tetu, ani tyranského bratrance."

Cítím černý čaj a vlhkou deštivou zahradu, ze které voní... konvalinky? Asi ano. Moc pěkná nevšední svěže květinová vůně.



Tiny Phantom


"I was not quite sure whether they had locked the door; and when I dared move, I got up and went to see. Alas! yes: no jail was ever more secure. Returning, I had to cross before the looking- glass...and the strange little figure there gazing at me, with a white face and arms specking the gloom, and glittering eyes of fear moving where all else was still, had the effect of a real spirit."
"Nevinné růžové růže, marshmallow máslový krém, bledé bílé pižmo, starý mahagon."

"Zahlédneš ho ve skle, malého fantoma - záblesk bílé v jinak tmavém pokoji. Ale není důvod křičet ani omdlévat - ta věc v temnotě jsi ty."

Tato vůně ve mně evokuje něco mezi vůní pokoje mojí babičky a pokojíčku malé holčičky. Cítím starý nábytek, pudrové růže, ale i sladké cukroví. Jemná vůně vyvolávající nostalgické vzpomínky...



Myself Invisible
     

"Navršené knihy, rozlitý inkoust, plaché fialky skrývající se hluboko v lese."

"Jaké vášně zuřily za tichou fasádou? Ukrytá v odříznutém kamenném domě na osamělých vřesovištích a zahalená svým pseudonymem, nebyla ani Currerem Bellem, ani skromnou farářovou dcerou. Učinila se neviditelnou tím, že vlila své planoucí srdce do stránek, které rezonovaly staletími. Pocta Charlotte Brontë v podobě parfému."

Zvláštní, ale pěkná kombinace vůně staré knihovny, knih, inkoustu a jemných fialek. Líbí se mi, že jsou popisy vůní opravdu výstižné, cítím dokonce i něco připomínající vlhkost mlžného lesa.



Bewitched


"When you came upon me in Hay Lane last night, I thought unaccountably of fairy tales, and had half a mind to demand whether you had bewitched my horse: I am not sure yet."
"Rozprostřela na cestu té osudné noci led, nebo to byla jen náhoda, že jeho kůň upadl? Šest ingrediencí zaklínadla lásky - žluté jablko, hřebíček, meruňka, černý pepř, vetiver, anýz a kouř z kotlíku."

Jejda, tak to je opravdu nevšední a hravá kombinace, ovšem nevím, jestli se mi líbí. :D Je kořeněně kouřově ovocná, zpočátku až nakyslá, což mému nosu moc nevoní. Velice rychle se ale rozleží do příjemnější směsi, takže se nebojím, že bych ji na sebe nedala. Říkala jsem si, že žluté jablko přece nemá specifickou vůni, ale spletla jsem se, úplně se mi vybavila vůně bedýnek s nepřešlechtěnými, někdy i trochu scvrklými jablíčky u mojí babičky. Mísí se s vůní hřebíčku, pepře a dalších ingrediencí... vlastně voní opravdu čarodějnicky. :)



Strange Unearthly Thing


"You-- you strange, you almost unearthly thing!--I love as my own flesh. You--poor and obscure, and small and plain as you are--I entreat to accept me as a husband."
"Možná že byla vílím stvořením, zatoulaným z tajemného půlnočního shromáždění. Vůně lesa se jí držela - mech a břečťan, převrácená kláda posetá drobnými houbami, jedna zralá broskev, kruh vílích květů a bílá ambra."

Od téhle vůně jsem očekávala největší "divočinu" a nezklamala mě. Intenzivně zelená lesní vůně s až exotickým nádechem. Takhle si představuju, že to voní v lese na kouzelném vílím paloučku. :)



Sir


 "Jane accept me quickly. Say, Edward — give me my name — Edward — I will marry you."
"Are you in earnest? Do you truly love me? Do you sincerely wish me to be your wife?"
"I do; and if an oath is necessary to satisfy you, I swear it."
"Then, sir, I will marry you."
"Mistrná směs kvalitního koňaku a tabáku, kožené jezdecké boty a ošoupané kožené sedlo, seno ze stáje, teplá kůže."

"Pokud ho okouzlila, tak on ji očaroval. Střídavě pohrdavý, vřelý, vtipný a podivný, upoutal ji s jistotou, jakou se vábí divoké zvíře."

Už z názvu je jasné, že se jedná spíše o pánskou vůni, kterou můžete obdarovat svou drahou polovičku. Znám ovšem i ženy, které rády nosí "kožené" vůně, a tuhle budu ochotně nosila i já, je opravdu okouzlující. Tabák není silný a dusivý, jak jsem se bála, vše je perfektně vybalancováno, takže vůně není ani příliš silná, ani zženštile jemná.

__________________________________________________________

A to byla poslední z nich. Opravdu se mi líbí, jak Joelle vystihla scény, ze kterých čerpala inspiraci, a že popisy vůním opravdu odpovídají. Jen jedna věc mě opravdu mrzí - že jsem tuto značku neobjevila dřív. Kolekce totiž původně obsahovala devět vůní, tři postupně vyřadili. :( O všech si můžete přečíst v této recenzi.

UPDATE!

V průběhu dubna vyhlásila Joelle měsíční reissue event. To znamenalo, že během dubna jste si mohli koupit do zásoby jakoukoli vůni, kterou Poesie kdy vytvořili. V podstatě na měsíc znovu vydali úplně všechno! Celá akce fungovala na bázi předobjednávky, které se sbíraly v dubnu, a pak je Joelle v květnu a červnu kuchtila. Jediná nevýhoda - ale naprosto pochopitelná - byla, že znovu vydané vůně nešly objednat ve vzorkových lahvičkách. To dá rozum, kdybyste si vůni objednali jen vy, Joelle se nebude míchat s jedním mililitrem, že ano.

Takže já jsem si dokoupila všechny zrušené vůně z Jane Eyre kolekce (teď už jich zrušili ještě víc a v nabídce jsou jen čtyři) a Pýcha a předsudek kolekce v mini lahvičkách (2 ml po 8,5 USD). Takže tahle recenze může být konečně kompletní (jen jsem si zapomněla poukládat obrázky, tak mám maličké vydolované z IG). :) Nebojte, pokud vás něco zláká, sledujte Poesie na Instagramu, myslím, že tenhle event dělají pravidelně každý rok.





Marble Kiss


"There are no such things as marble kisses or ice kisses, or I should say my ecclesiastical cousin’s salute belonged to one of these classes."
"Obklopeni vřesovišti, dal jí mramorový polibek. Nezáleželo na tom, že jeho tvář byla pohledná jako tvář řecké sochy - vůči ní bylo jeho srdce stejně tak studené. Květy hlodáše, jež pokrývají vřesoviště, nádech indického santalového dřeva a svatební květiny, do kterých by se pro něj nikdy neoděla."

"Květy hlodáše, růžový proskurník, kadidlo s vůní sladkého santalového dřeva, svatební čelenka z pomerančových květů, bílých kosatců a růží de mai."

Marble Kiss je studená květinová vůně uzemněná trochou santalového dřeva - působí velmi vážně a chladně, stejně jako postava St. Johna Riverse.



No Bird


"I am no bird; and no net ensnares me; I am a free human being with an independent will."
"Kvetoucí vřes, větrem ošlehané slatě, suché listí kroužící ve vánku."

"Její srdce se vzneslo daleko za hranice jejího života, nad divoká vřesoviště, kde mohla být svobodná. Tam nebyla svázaná svým postavením ani zatížená společenskými konvencemi."

No Bird je krásná venkovní podzimní vůně, cítím suchý vřes, půdu, listí, trochu větrné ozónové svěžesti. Divím se, že ji zrušili, ale příčinou může být její slabší výdrž. Vůni, zdá se, odvane vánek, jenž ji inspiroval.



Thornfield


"I like this day; I like that sky of steel; I like the sternness and stillness of the world under this frost. I like Thornfield."
"Spálené dřevo, ulpělý kouř, vanilka, jemný nádech koření do dýňového koláče."

"Požár vypukl uprostřed noci a ona tancovala v plamenech. Záhadná, opojná a neodolatelná. Někteří lidé zkrátka rádi sledují, jak svět hoří."

Thornfield voní přesně tak, jak je popsána - jako kouřová vanilka s nádechem koření, trochu pánská, připomínající starý dům a jeho hořící krb (či střechu...).

_____________________________________________________________

A tady jsou dva vzorky, co jsem dostala navíc. Twice to Tea je z kolekce Pýchy a předsudku, kterou si chci pořídit (taky ji pořád zmenšují, safra), takže o ní někdy jindy.




Lovelorn Wind


“Purple the sails, and so perfumèd that
The winds were lovesick with them.” -- Shakespeare
"Omamný růžový lotos, medově broskvová kůže, sladký arabský jasmín, křehká růže de mai, krystalické pižmo, krémové santalové dřevo."

Tato vůně je inspirována Kleopatrou a její "plavbou lásky" po Nilu (v doprovodu Caesara...). Je přesně tak exoticky sladce květinová, jak jsem si dle seznamu ingrediencí představovala. Jestli jste fanynky vůně lotosového květu, jasmínu a broskví, jděte do ní. :)
__________________________________________________________

A to je vše, přátelé. Myslím, že jsem u Poesie nenakupovala naposledy. Rozhodně bych ráda vyzkoušela i kolekci inspirovanou Pýchou a předsudkem (další moje oblíbená knížka) a třeba i aktuální kolekci inspirovanou šesti ženami Jindřicha VIII.

Co vy a vůně? Chtěly byste vyzkoušet vůni s podobnou inspirací?
A máte nějakou oblíbenou anglickou knížku?

Žádné komentáře:

Okomentovat