sobota 25. června 2016

Swatch gallery: Fialový kosmetický grab-bag od Femme Fatale Cosmetics

Pamatuju si ty časy, kdy jsem ujížděla na beauty boxech. Frčel hlavně Ladybox, pak jsem občas vyzkoušela nějakou jinou krabičku, hlavně když v ní byla přírodní kosmetika. Postupně mi ale přišlo, že se tenhle koncept omrzel a že jen zbytečně utrácím peníze za něco, co nepotřebuju či dokonce nevyužiju. Onen moment překvapení, když vám krabička dorazí, mi ale docela chyběl. 

Před nějakým tím rokem se mi dostala do povědomí australská indie značka Femme Fatale Cosmetics a já je začala sledovat na Facebooku. Dlouho jsem odolávala nákupu u nich, přece jen Austrálie je daleko, navíc neměli své produkty přehledně roztříděné do kolekcí (povětšinou), takže člověk nevěděl, kde s poznáváním značky začít. Až na mě jednou na Fb vyskočilo hlášení, že mají 15% slevu na vše, včetně kosmetických grab-bags, což jsou slevněné balíčky náhodných očních stínů, jež už nejsou v prodeji (zrušené kolekce, bývalé barvy měsíce a jiné limitky), roztříděné podle barev. Mohly jste si tak vybrat mezi modrým, hnědým+burgundy, zeleným, fialovým, růžovým+červeným, zlatým+stříbrným+taupe a smíšeným grab-bagem. Ceny vypadaly skvěle, tak jsem hodila do košíku fialový a zelený grab-bag s tím, že už se těším, jak mě obsah překvapí. S očními stíny přece nemůžu šlápnout vedle, i když nevím přesný obsah. Po skvělé zkušenosti s rychlým doručením (více se dočtete na konci tohoto článku) jsem si pak objednala i modrý a hnědý grab-bag.

Co se tedy skrývalo v tajemném balíčku s fialovými stíny? Za 25 australských dolarů + 15 % sleva (tedy míň než čtyři sta korun) jsem dostala 3 velká a 3 malá balení očních stínů od této značky specializující se zejména na duochromatické odstíny.





Technické poznámky (pokud už jste nějaký můj swatch článek četly, tak můžete přeskočit rovnou dál):
Swatche na ruce: vlevo přes bázi Artdeco, uprostřed přes bázi Artdeco a lepítko na stíny Pixie Epoxy, vpravo přes bílou tužku NYX Milk.
První foto koláž ukazuje stíny pod úhlem zboku a zepředu, abyste viděly případné duochromatické efekty, tedy jak některé stíny mění barvu pod různým úhlem dopadu světla. Druhá foto koláž ukazuje stíny pod různým osvětlením (v tmavší místnosti, prosvětlenější místnosti, pod přímými slunečními paprsky, pod přímými slunečními paprsky oproti jasnému nebi, s bleskem foťáku). Třetí foto koláž ukazuje rozdíl světlo x stín. Odstíny jsem seřadila od nejsvětlejších po nejtmavší.
Stíny na očích: většinou na bázi Urban Decay Primer Potion spolu s Pixie Epoxy.
Výdrž: u většiny stínů ji neuvádím, ale příjemně mě překvapily, mají lepší výdrž než Shiro stíny, takže průměr je u mě 10 hodin. :)


Crystalline Scale
ze Spellweaver kolekce, nyní nedostupná



Tušila jsem, že to bude překvápko, ty obvykle vypadají v kalíšku tak nějak nudně matně; tohle je studená matná růžovofialová slézová, která má ale krásný silný nebesky modrý duochrom (na NYX Milk se ztrácí). Je docela podobná stínu Alkahestry od Shira (který nemám, protože jsem do Fullmetal kolekce ještě nezabředla), akorát míň třpytivá a základ je asi víc růžový. Je to prakticky indie dupe stínu Tonic od Urban Decay.




Na UDPP a Pixie Epoxy ta modrá převažuje a je na můj vkus až moc zářivá:


Přes Astor pastelku je to lepší, ale prd mi to na očích vydrželo. :(




Phantasm
dostupná v nové reformulované verzi zde



Oficiální popis je "jemná éterická fialová s měděným leskem", já bych ji označila za světlou levandulovou s jemným červánkovým leskem. Bohužel foťák mi ji fotí víc do modra, než ve skutečnosti je (jako ostatně všechny fialové). Bála jsem se, že tyhle přeformulované odstíny budou k ničemu, že je stáhli z prodeje a předělali proto, že stály za prd. Naštěstí tomu tak není, jen nemají tak snadno dosažitelnou jednolitou pigmentaci. Stačí ale, když nejprve nanesu jednu vrstvu přes UDPP, až na tu nanesu Pixie Epoxy a pak vtlačím druhou vrstvu stínu a mám hezky rovnoměrně naneseno. 




Extra swatche: na prvním je líp vidět ten lesk, na druhém základní barva:


Na oku, bohužel jsem to IMO nezkombinovala s dobrým stínem do záhybu...:

Ten měděný lesk je v reálu výraznější.


Inner Madness
z Worldbreaker kolekce, dostupná v nové reformulované verzi zde



Dle oficiálního popisu "světlá zářivá fialová s modrým leskem a třpytem", podle mě matná studená růžovofialová se silným modrým duochromem. Jestli máte rády pořádný barevný odvaz a pestré neonky, jděte do ní, je to fakt krásná a zářivá barva. Opět je na fotkách víc do modra než ve skutečnosti. Pokud hledáte méně zářivou variantu, zkuste Cognitive Recalibration od Shira.




Zde je trochu věrněji vidět podkladová barva:


Ten modrý duochrom je na lepivém podkladu fakt extra silný:


V tomhle blbém osvětlení ale můžete vidět, že je základ fialový, ne modrý:




Are You Local?
mimo grab-bag nikdy nevydaný oops-odstín


Nevím, co je na téhle barvě oops, tedy nepodařeného, je totiž moc fajn. Takový černý kůň celého balíčku. Vypadá dost nudně, dle popisu to je "hladká šedivá barva střelného prachu se záblesky růžových a modrých třpytek", mně ale připadá jako středně tmavá šedivě šeříková se spoustou zelených a růžových piditřpyteček. Přes NYX Milk je studenější a méně lesklá. Na očích mi ale připomíná šedivou džínovinu. Nečekala jsem, že se mi bude líbit, ale na očích je opravdu slušivá, ani nude, ani moc večerně tmavá. Hezká střední výraznost.








Darkmist
nyní nedostupná



Nepodařilo se mi zjistit, z jaké je tento stín kolekce, ale ještě nedávno byl k dostání u Shira. Oficiální popis zní "sytá tmavá načervenalá hnědá s intenzivním fialově modrým leskem s modrozelenými třpytkami", za mě je to sytá tmavá švestková s výrazným modrofialovým třpytem. Přes NYX Milk je z toho "hladký" lesk, bez lepivé báze ty třpytky tak dobře nedrží, takže lesk není dost výrazný. Opět se stín špatně se fotí, zobrazuje se více do modra.




Reálnější odstín základní barvy:





The Nightmare
z Mistress of Dreams kolekce, dostupná v nové reformulované verzi zde



Má jít o "jemnou fialovou se silným zeleným leskem a třpytkami", ale jemného na ní nic nevidím. :) Podle mě to je tmavá fialová s výrazným zeleným leskem, který se pod šikmějším úhlem mění dočervena, což jsem objevila úplnou náhodou při sledování televize, protože tohle byl poslední stín, co jsem fotila, a byla jsem líná odlíčit si ruku. Tak by mě zajímalo, o kolik skrytých shiftů jsem přišla u jiných odstínů.... Překvapivě nejvýraznější je ten zelený lesk přes NYX Milk.




Lepší záběr lesku:


Zde můžete vidět, jak ten duochrom mění pod jiným úhlem dopadu světla barvu:



V plné parádě:



____________________________________________________


A na závěr nesmí samozřejmě chybět koláž:


Jak vidíte, tak ačkoli šlo o balíček fialových stínů, tak díky všem těm duochromům a třpytkám je konečný přehled dost pestrobarevný. :)

Co na stíny říkáte? Vybraly byste si? Slyšely jste o Femme Fatale?

P. S.: Připomínám, že mě nově najdete také na Instagramu.

3 komentáře:

  1. Musím říci, že jsem začala blogovat v době, kdy všechny zmíněné boxy začaly přicházet do ČR a stávaly se velice populární. Ovšem v té době jsem velice dobře odolávala a vlastně doteď jsem si ani jednou žádný box neobjednala. Avšak musím přiznat barvu, že kdyby na mě vyskočila na internetu tato australská nabídka, tak to bych už asi fakt neodolala, všechny ty barvičky jsou tak pěkné! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem si vlastně blog založila hlavně kvůli těm krabičkám, abych měla kde psát svoje výplody o nich. :D Žádnou kamarádku to nezajímalo, protože je nezajímala kosmetika obecně, tak jsem si to musela ventilovat jinde. :D

      Vymazat
  2. Opäť žasnem. Neviem, ktorý odtieň sa mi páči viac, ale Nightmare a Inner Madness si aj takto na diaľku predstavujem na svojich očiach ;)

    OdpovědětVymazat