neděle 11. ledna 2015

Kosmetické střípky I.: Zaostřeno na oči

+ tip na giveaway na konci článku!

Je tu rok 2015 a ani já jsem se nevyhnula novoročnímu bilancování a rozjímání nad tím, co mě tenhle rok čeká. Vychází mi z toho, že bude pracovně a studijně dost nabitý, takže bohužel nebudu mít mnoho volného času a to málo budu muset využívat, co nejlíp to půjde. Asi tušíte, proč tohle píšu, času na blog budu mít minimum. Už teď to nebylo s frekvencí příspěvků moc valné. Ve všední dny mi na blog nezbývaly kvůli práci čas a energie, přitom víkendy budu muset brzy začít trávit studiem. Chvíli jsem přemýšlela, že si dám s blogem pauzu úplně, ale to by mi zase bylo líto. Přece jen je to občas skvělé odreagování a ráda bych zůstala v kontaktu se zbytkem komunity. Takže blog zatím nechávám otevřený a uvidí se, kolik času na něj budu mít. 

Abych se stíhala vyjádřit aspoň trochu k novým produktům, které jsem vyzkoušela, ale které mě třeba nezaujaly natolik, abych o nich napsala samostatné recenze (resp. jdou popsat krátce či na delší recenzi nemám čas), rozhodla jsem se zavést novou rubriku Kosmetické střípky. Půjde o jakousi sbírku mini-recenzí 4 až 5 produktů na jednom místě, obdobnou článkům typu "spotřebováno", až na to, že nebude spotřebováno. :D Zkrátka několik krátkých recenzí na jednom místě o věcech, které používám delší dobu a už jsem si na ně stihla utvořit názor.

V prvním díle se zaměřím na 5 dekorativních produktů na oči:
- Oční stíny v tužce Astor 24h Perfect Stay 
- Rozjasňovač v tužce Catrice Made to Stay Inside Eye Highlighter Pen
- Gelové oční linky L'Oréal Super Liner Gel Intenza
- Kajalová oční linka UNE
- Oční báze pod oční stíny LASplash


Oční stíny v tužce Astor 24h Perfect Stay Eyeshadow Liner, odstín 120 Chic Nude:


  • Stíny byly chváleny na mnoha blozích, takže zlákaly i mě. Neutrální odstíny preferuji dorůžova a tato tužka má krásnou hnědo-růžovou barvu s relativně matným finišem
  • Není to žádný držák, 24 hodin nedá ani omylem, naopak se hezky rozmazává a dobře se s ní stínuje. Výdrž je standardní, záleží, jakou používáte bázi a jak mastná máte víčka. 
  • Já mám víčka mastná hodně, přitom sama tužka má lehce mazlavou konzistenci, takže ji samotnou nepoužívám, spíš jako podklad pod klasické pudrové stíny. Osvědčila se mi na celkovou změnu tónu jiných očních stínů. Když mám nějaké nude, které jsou na můj vkus moc teplé, dám pod ně tuhle tužku a ta odstín zneutralizuje. 
  • Tužka není vysunovací, musí se strouhat. 
  • Na výběr je několik odstínů, většina ostatních je metalických.
  • Koupeno ve slevě za cca 130 korun.
Doporučení: SPÍŠE ANO. Záleží na vašich osobních preferencích, co se očních stínů týče.




Pouze s tužkou.
Tužka jako neutralizující podklad pod teplejšími hnědými stíny.


Tělová voděodolná oční linka Catrice Made to Stay Inside Eye Highlighter Pen:


  • Jedna z mála věcí, na kterou mě zlákala PLH. Světlou linku na waterline jsem ve svém arzenálu ještě neměla, tahle je přitom tělová, nikoli bílá, takže vypadá přirozeněji
  • Krásně otevře pohled a je vážně voděodolná, ještě večer při odlíčování ji mám na očích.
  • Zakoupeno v Rossmannu za cca 70 korun.
Doporučení: ANO. Skvěle plní svou funkci a je za hubičku. Co chtít víc? Jen radši podotýkám, že nemám citlivé oči, takže případnou dráždivost neposoudím.




Tady jsem se snažila swatch o fotku výše rozmazat prstem.
Linka pod různým osvětlením. No spíš neosvětlením, vzhledem na roční dobu... :)


Gelové oční linky L'Oréal Super Liner Gel Intenza:


  • Předně musím říct, že na gelovky nejsem. Nebo aspoň ty, co jsem zkoušela, mě neodradily od mých oblíbených tekutých linek. Ani L'Oréal nebyl výjimkou. Štěteček mi přišel moc tlustý, nebyla jsem schopná s ním nakreslit tenkou linku, taky proto, že mi přišlo, že gel nabírá po cuckách. To by snad vyřešil jiný štěteček (který zatím nemám), já však s gelovkama zkrátka pracovat neumím, přijde mi to zdlouhavé a na očích mi vydrží celý den i tekuté linky. Tyhle gelovky po chvíli zasychají, štěteček ztvrdne a nedá se s ním pracovat už vůbec. A musím ho po každém použití pracně čistit. Proč jsem si je tedy kupovala? No do bazénu. :) Bez linek totiž nedám ani ránu a plavání tekuté linky nezvládají. 
  • Barva je hezky černá a konzistencí mi přijde tak akorát, ani moc suchá, ani moc mokrá
  • A jak se mi tedy osvědčily ve styku s vodou? Vzala jsem si je na výlet do akvaparku. Při náhodné obchůzce zrcadel to vypadalo, že žádná panda nejsem. Až když jsem po čtyřech hodinách plavání a jezdění na tobogánu odcházela a mohla se pořádně prohlédnout v šatně, všimla jsem si, že linky jsou sice pořád na svém místě, ale jsou jakoby odmočené, odloučené od víčka. Když jsem si pak na ně sáhla, tak se setřely. Takže pokud nemáte potřebu mnout si ve vodě oči, dobrý, po delší době byste si je asi rozmazaly. Nevím, je to tak i u jiných gelovek, nebo vám jiné vydrží i extrémní koupání?
  • Koupeno za cca 300 korun.
Doporučení: SPÍŠE NE. Tedy pokud hledáte nějaké kompletně voděodolné linky. Pokud vám stačí výdrž, kterou jsem popsala, a s gelovkama nemáte problém, klidně do nich jděte. 





Po kratším máčení pod proudem tekoucí vody. Snažila jsem se je rozmazat prstem. Neúspěšně.


Černá kajalová oční linka UNE Ultra Black Eye Liner Kohl:


  • Tužku mi poslala čtenářka Verča (spolu se vzorkem báze Urban Decay), které ještě jednou děkuji. V tu dobu jsem žádnou klasickou černou linku v tužce neměla. Waterline si totiž moc nečerním, myslím si, že mi to nesluší, ale k tomu opravdu tmavému líčení se to někdy hodí. 
  • UNE je francouzská značka přírodní dekorativní kosmetiky, která spadá pod Bourjois. 
  • Tužka je čtyřhranná, takže se mi nikam neodkutálí. :) 
  • Kreslí se s ní hezky, má sytou černou barvu, podle stránek prodejce obsahuje jojobový olej a včelí vosk
  • Prstem se na ruce rozmaže snadno, na očích ale vydrží několik hodin, jen trochu zesvětlá a ve vnějších koutcích se mi brzo ztrácí. Rozhodně vydrží víc než levnější drogérkové značky, které jsem měla dřív (s výdrží čehokoli na waterline jsem měla vždycky problém). 
  • Koupíte na lovelula.com za 9 liber.
Doporučení: SPÍŠE ANO. Máte-li rády kajalky a hledáte nějakou přírodní. :)





Rozmaže se snadno, ale na waterline drží překvapivě dobře.
Po nanesení
Po pěti až šesti hodinách.


Báze pod oční stíny LASplash:

Ani se mi nechtělo fotit lepší fotku, takže tu je ošklivá mobilní z rozbalovacího článku...
  • Dneska si nechávám to nejhorší nakonec. Kdo by to byl řekl, že se v nevinně se tvářícím výrobku schovává takové kosmetické peklo? Nová báze mi přišla vhod, když mi zgumovatělo staré Artdeco. Byla jsem zvědavá na výdrž této údajně slavné americké značky. Začala jsem testovat... 
  • Báze oční stíny zvýraznila, výdrž se s ní zdála lehce nadprůměrná, šest, osm, někdy i deset hodin, podle stínů, žádný velký propadák. 
  • Asi po pěti dnech používání jsem si ale při nanášení stínů všimla, že se mi víčka pokryla drobnými bílými hnisavými pupínky! Nebylo jich moc a nebolely, ale byly to "jebáčky", které jsem mohla vymáčknout a vylezl z nich hnis! Žádná suchá krupička, vyrážka nebo tak něco. No co myslíte - jedinou novou věcí, co jsem si patlala na oči, byla tahle báze. Jakmile jsem ji vysadila, pupínky zmizely. Fuj. Dokážete si představit pupínky na očních víčkách? Já do téhle doby taky ne, dokonce jsem zvažovala zkusit ji ještě jednou, jestli se mi to nezdálo, ale vážně jsem na to neměla chuť a nervy. Podotýkám, že mám hroší kůži, a alergickou reakci jsem dosud neměla na nic. *ťuk ťuk ťuk na dřevo*
  • Koupíte na vlastní nebezpečí v e-shopu Ladyboxu za 249,- Kč.

Doporučení: NE!

A co Vy? Vyzkoušely jste některý z těchto výrobků?

P. S.: Cizí giveaway jsem na blogu nikdy nesdílela, ale tentokrát si nemůžu pomoct. :) Ne každá z nás má totiž možnost jet si nakoupit kosmetiku do USA. Jestli byste rády vyzkoušely něco amerického (lepšího než bázi LASplash), mrkněte na blog Kačky, která pořádá soutěž hned o tři americké balíčky. Ale pozor, trvá už jen do středy!





8 komentářů:

  1. Mám vyzkoušenou pouze tu bázi LaSplash. Výdrž stínů mi sice prodlouží, ale nijak markantní to není, myslím, že ani běžnou pracovní dobu se mnou nezvládne. Jinak já s ní žádné pupínky, či jinou alergickou reakci neměla, ale co mi vadí je, že nabírá strašně moc produktu a nejde pořádně otřít. Proto jí za sebe také rozhodně nedoporučuji. Zato tělovou tužku od Catrice si musím konečně pořídit.

    Radu - UltimateChic

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, ta je super, a jestli máš ráda výrazné barvy, tak i ty ostatní vypadaly pěkně. :)

      Vymazat
  2. Dostala jsem tu první tužku od Astoru od Míši z Kiss a Bee a jsem z ní nadšená! Hlavně z té barvy, hrozně se mi líbí :) S tužkou se mi dělá dobře a nedávám jí na celé víčko, spíš podél řas a trochu víc na horním víčku, jinak by se mi asi taky slévala (ale mně to dělá všechno s bází/bez, pudrové/krémové stíny). Škoda, že těch matných tužek nemá Astor víc :/
    A musím ti něco říct Brunwen - nalákala si mě na Shiro a tak jsme poprosila sestřičku, jestli by mi něco nenadělila k Vánocům. Objednala jsem si 7 stínů, jeden tónový balzám a zkusila jsem i Red Wedding lesk. A jsem hrozně nadšená ze všeho! ze servisu eshopu, z barev a konzistence stínů, lesk sice moc nevydrží, ale do vrásek se mi naštěstí nerozpíjí a ta barva sklízí všude úspěchy. Takže díky za objevení této značky, určitě si od nich ještě něco objednám :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, když ji dám kolem řas na pohyblivé víčko, ale ne do záhybu, tak se dá nosit i sama o sobě. Já přes ni ale přece jen radši něco dám, třeba stíny, které mi jinak přijdou na pohyblivé víčko moc světlé (ty víc rozjasňující), trochu je ztmaví a vznikne nová pěkná kombinace.

      Jé, tak to mám moc radost, že ti věci od Shira sedly. :) Děkuji, že jsi mi dala vědět. :) Doufám, že se třeba časem objeví v nějakém tvém článku, jsem zvědavá, jak ti sluší. :)

      Vymazat
  3. Jsem ráda, že s blogem nekončíš. Ač to tak asi nevypadá, u tebe, jako u jedné z mála, by mě to mrzelo.
    Mám Astor tužku v podobném jen lesklém odstínu a i když mám taky mastná víčka, drží překvapivě dobře. Nejradši ji používám ta takové to ultrarychlé líčení jen s řasenkou..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji! :)
      To bude asi ta tmavší hnědá, že? Ta vypadala taky moc pěkně.

      Vymazat
  4. Tak na tu Astorku mám úplně stejný názor :) Catrice se mi hodně líbí, zkusím ji okouknout.

    Brunwen, kdyby ses chystala na tu Zoevu, ozvi se mi kvůli slevě.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobře, díky! :) I když hned to asi nebude, chystám předtím aspoň tři větší nákupy (voňavkový, drogérkový a vlasový) a navíc se mi rozpadá taška... :(

      Vymazat