pondělí 5. května 2014

Jarní les, louky a divoké bělokarpatské orchideje

Taky se vám stává, že pokud pracujete celý týden zavření v kanceláři, rádi se o přestávce podíváte na články o přírodě? Mně jo. Mám vždycky radost, když se na některém z mých oblíbených blogů objeví článek o tom, kde pisatelka třeba o víkendu byla, je to pro mě příjemný relax dívat se na na fotky zeleně nebo zajímavých měst/míst.

Tak jsem si pro vás jeden takový nekosmetický příspěvek taky připravila, snad se vám bude líbit.

Na prvního máje jsem byla u našich, a protože bylo krásné, vyrazili jsme do kopců nad naší vesnicí projít se po loukách, nadýchat se čerstvého vzduchu a najít nějakou tu divokou orchidej (bydlíme kousek od CHKO Bílé Karpaty). No a já si s sebou samozřejmě vzala svůj nový foťák.

Auto jsme nechali u místní hájenky. Od pana hajného kupujeme lesní med.




Příroda byla plná květin, které ráda fotím, tady jsou některé z nich:

Malé pole devětsilu


Plicníky
Žlutý kostival
Všude bylo plno opožděných petrklíčů:




Zběhovec plazivý byl taky všude.
Lesní jahody budou. :)
Ve stínu ještě kvetly i konvalinky:



Cesta do pravěku - v jednom vlhkém dolíku rašila spousta přesliček:




Taky jsme potkali krásnou ještěrku, ta byla ale dost stydlivá a fotit se nechtěla. :)



I obyčejná hluchavka může být krásná:

Hluchavka pitulník.
Připraven zaútočit?


Tohle jsem zapomněla, jak se jmenuje:




Samozřejmě by bylo škoda dívat se jenom pod nohy a ne kolem sebe.

Ty výrazné tuhé listy v trávě jsou ocúny, na podzim bude louka díky nim celá fialová.

Museli jsme se brodit přes potok. Jsem nemehlo, tak jsem se bála, že do něj spadnu. Naštěstí se mi to nepovedlo.








Vrby u potoka.


A jestli jsme našli nějaké orchideje? Našli, i když jen malé. Bohužel nádherný střevíčník pantoflíček, který rostl jen na jednom místě a na který jsme se chodili pravidelně dívat, někdo ukradl. Na loukách ale rostly vstavače.

Vstavač vojenský:



Vstavač mužský:




Vstavač bledý:



Další vstavače vojenské:




Na jednom stinném místě se vstavačům bledým opravdu dařilo (zachycena jen malá část):



Opět vstavač mužský - když takhle trčí do krajiny, je těžké jej přehlédnout.



Žádná orchidej, kterou jsme toho dne našli, ale neměla tak krásný klas jako tento osamocený vstavač nachový, který vyfotili naši čtyři dny předtím na zarostlém rumišti přímo nad naší vesnicí.






Snad se Vám fotky líbily, příští článek bude opět kosmetický.

A co Vy? Co jste dělali na prvního máje?
Nevadí Vám na blogu podobné příspěvky?


8 komentářů:

  1. nevadííí, je to relax :) krásné fotky a krajina. my jsme byli u rodiny kousek od varů, navštívili jsme babču a pak jsme šli na zahrádku grilovat. já jsem byla nejšťastnější, protože jsem (kromě spousty masa) měla na starost bratrancovu malou holčičku, takže maximální spokojenost :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To zní jako skvělý den! Téda, taky bych si dala říct s grilovačkou...

      Vymazat
  2. Ahojky, zvu Tě ke mně na Giveaway :-)
    http://martinasmalcl.blogspot.cz/2014/05/giveaway.html

    OdpovědětVymazat
  3. Tak ty plicníky jsou jako z pohádky. :) A celkově i ostatní fotky jsou nádherné :)

    OdpovědětVymazat