úterý 24. ledna 2017

Recenze: Matné oční stíny Blackbird Cosmetics v ručně vyráběné paletce Book of Shadows

Tenhle článek jsem slibovala už straaašně dávno a dostala jsem se k němu až teď. No pozdě, ale přece. Asi už víte, že mě dekorativka z drogérií a parfumérií moc nehákuje. S přibývajícím časem čím dál míň. Takže zatímco někdo je ochotný zaplatit tisícovku či dvě za nejnovější paletku Urban Decay, já jsem ochotná zaplatit tuto sumu za indie alternativy. Ne vždy totiž nezávislá značka = levná záležitost. Anebo pro domácí jo, ale pro nás ze zámoří už ne. Ano ano, mohou za to celníci. Holt když se vám něco hodně líbí, musíte si za to občas připlatit.

Oční stíny od Shira či Notoriously Morbid jste u mě viděly už mnohokrát. Většinou jsou - aspoň ty, co si kupuju - hodně třpytivé a barevné. Takové stíny mě baví. No ale samozřejmě se hodí mít k nim i nějaké neutrální, pokud možno matné stíny na blending čili roztírání. Nebo máte práci, do které nemůžete nosit žádnou velkou divočinu. Poté, co jsem zavrhla mainstreamové možnosti typu Naked Basics (jsem si je ošahala a fakt celkem mizérie), podívala jsem se do indie vod. Už delší dobu jsem koukala po očních stínech od Blackbird Cosmetics. Svého času je prodávali v sypké formě, postupně ale přešli na lisovaní stínů do panů a všude jsem na ně četla samou chválu. Tak jsem začala přemýšlet, do čeho bych je uložila, kdybych si je pořídila. 

V té době majitelka značky Maleah shodou okolností oznámila spolupráci s prodejkyní anothersoul, která má na Etsy e-shop Book of Shadows, ve kterém prodává ručně vyráběné paletky na oční stíny. No "risk je zisk", řekla jsem si, vyjednala s anothersoul zasílání do ČR a objednala jsem si oboustrannou magnetickou medium paletku, do které se vleze 20 Blackbird očních stínů (toho času všechny odstíny, co měli u kosáků v nabídce). Aniž bych vlastnila jediný Blackbird oční stín. :D Má to logiku?





Za paletku jsem tehdy dala cca 500 korun (takže prošla přes celnici bez zadržení) + dalších 300 za poštovné. Odhlédneme-li od poštovného, vyšla mě levněji než lecjaká hnusná papírová Z paletka. Provedení je přitom parádní a moc se mi líbí. Vybrala jsem si pogumovaný materiál, který je voděodolný, omyvatelný a moc se nešpiní. Potisk Scarlet byl přesně podle mého gusta. Nevýhodou oproti Z paletkám je, že do paletky nevidíte, nemá průhledné víčko, ale to je holt daň za hezký design.

Zadní strana.

Ani po roce se paletka nikde nerozlupuje.

Vnitřek paletky má pěnové polstrování, díky jehož lehké pružnosti šly do paletky stíny vložit snadno, nikde nic nepřečnívá ani nevznikají ošklivé mezery. K paletce byl přiložen i kus průhledné fólie na vložení mezi obě strany stínů (asi kdyby vám prášily, tak aby neprášily na sebe navzájem; s tím jsem ale neměla problém). Dokážu si představit, že by šlo na jednu stranu namísto stínů vlepit zrcátko, pokud by vám v paletce moc chybělo.


Nyní už je cena paletek trochu dražší, tyhle medium stojí 550 korun a poštovné je víc jak 350. Pořád si ale myslím, že je to za tu cenu dobrý kauf. I pokud nemáte podobný vkus jako já, z nabídky si určitě vyberete. Materiál na paletky je limitovaný, takže nabídka designů se neustále mění. Ukázka té současné:



____________________________________________________________

Jaké stíny jsem si do paletky pořídila, už asi víte. Objednala jsem si (tehdy) kompletní sadu Mattes, Vol. 2, protože mi nejvíc seděla odstíny (přišla mi nejstudenější). Jeden oční stín obsahuje 2 gramy produktu a stojí 8 dolarů. Vzhledem k tomu, že musíte platit ještě celníky, kupovat je po jednotlivých kouscích se moc nevyplatí. Na celou 10dílnou sadu byla množstevní sleva - z 80 dolarů na 68, a ta byla během Black Friday ještě zvýšená na 54,40. A to už se dá. :) Jak jsem balíček proclívala a jak mi přišly stíny zabalené, se můžete dočíst tady.







Zleva doprava (názvy jednotlivých odstínů jsou na spodní straně panů):
Whisper - světle šedá.
Half Full - světlá vybělená zlatá. Podle mě taková světlá smetanová.
Modesty - přírodní zlatá béžová.


Juliet - tmavá romantická růžová. Starorůžová? Skoro do červena.
Everest - snová nazelenalá béžová.




Figment - světlá tlumená švestková. Spíš studená světle hnědá.
Vintage - středně tmavá zašlá fialová. Tuhle bych popsala jako švestkovou.
Ruca - zčernalá červená. A tuto jako teplou načervenalou hnědou.


Atlas - tmavá, trochu načernalá čokoládově hnědá.
Smudge - tmavá taupe. Spíš šedohnědá.


Moc dlouho mi paletka na celou nabídku BC stínů nevystačila. Pár měsíců po koupi začala Maleah spolupracovat s jiným prodejcem custom paletek - GlamTech, vydala kolekci Vol. 3 sestávající z 12 odstínů a stávající Vol. 1 a Vol. 2 kolekce doplnila každou dvěma stíny. Takže už mi hezky celá kolekce na jednu stranu paletky nepasuje. :( Samozřejmě jsem si totiž musela o posledním Black Friday dva nové odstíny Vol. 2 kolekce dokoupit, abych ji měla zase kompletní, to dá rozum, ne? :D Takže moje paletka teď vypadá takto:



Ranger - zajímavá lesní zelená.
Boulder - velmi tmavá šedá.

Kvalita stínů:
  • Stíny jsou velmi intenzivně pigmentované a prakticky vůbec nepráší.
  • Na dotek jsou zvláštní, rozhodně nejsou máslové. I vzhledem k vlisovanému vzoru mi přijde, jako bych prstem přejížděla po naškrobené látce. Pokud jste zvyklé nabírat stíny prsty (já tak stíny často nanáším na pohyblivé víčko), velice rychle se vám prst obalí krustičkou barvy. Na pohyblivé víčko stíny prstem nanesete, do záhybu jsem to ani nezkoušela, na to mám štětce. Těmi se stíny nabírají i nanášejí snadno a bez problémů, doporučuji tedy raději je. Navíc asi byste si při nanášení jen s pomocí prstů na stínech brzy udělaly hladký povlak i v panech (štětcem jde ale snadno narušit).
  • Stíny se nádherně roztírají - viz níže. (Nejsem žádný blending master a moje štětce jsou dost nanicovaté.) Přitom neztrácejí intenzitu a v průběhu dne neblednou.
  • Vydrží mi na očích celý den, až k večeru se začnou slévat ve vráskách. Jednou jsem si po cvičení stíny opravovala a nepoužila jsem bázi - a ejhle, držely i bez ní. :)
Stručně řečeno - ačkoli mám stínů spoustu a tohle je docela drahá sranda, nejradši bych je měla všechny. :) Používám je skoro každý den na blendění svých ostatních indie stínů (v očních záhybech, kde potřebuji největší výdrž, mi ji tyhle stíny poskytnou) nebo i na samostatné celomatné looky. Malá ukázka:


Vintage a Atlas.
Figment a Smudge.
Juliet a Ruca.
Everest, Smudge a Atlas.
Ranger a Boulder.
Takže pokud někdy budete přemýšlet nad tím, čím jsem rozblendila ten barevný Shiro stín, pravděpodobně to bude některá z těchto barviček. :)

Co vy a matné oční stíny? Kamarádíte se? Jací jsou vaši oblíbenci?

P. S.: O mých produktech na tváře od Blackbird Cosmetics se můžete dočíst tady.

8 komentářů:

  1. Ty jo, ty paletky jsou vážně nádherné! Já teda matňochy ráda, ale většinou jen na blendění, popřípadě na dotvoření nějakých drobností. Málokdy se stane, že bych měla celomatné oko.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já ho mám zrovna dneska. Dokud to jde. :D Až budu mít oči samou vrásku, tak celomatný look nebude připadat v úvahu, protože vrásky zvýrazňuje.

      Vymazat
  2. Ty jsou nádherné! Ta kvalita je znát už i z líčení a fotek swatchů.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Že jo? :) Díky! Je to trochu nezvyk, textura na dotek není zas tak příjemná a nanášení prsty moc nefunguje, ale výsledek stojí za to. :)

      Vymazat
  3. No tak to je nádhera!! ten obal!! bože, zamilovala jsem se ♥ a ty odstíny, dokonalé..

    OdpovědětVymazat
  4. krása, tak krásny obal že ostatné je nepodstatné :)

    OdpovědětVymazat
  5. I ty pokušitelko! :-) Myslím, že potřebuju novou prďáckou paletku místo své obyčejné ultralevné s ebaye.
    A stíny.. Ach! Hlavně ty dva zelené. Žádné podobné nemám, ani jsem je nikde neviděla (to už bych je totiž měla!:-) ). Nedá se nic dělat, asi si budu muset začít sepisovat nákupní seznam na BF trochu s předstihem.. :-)
    Ale trochu bych se chtěla zastat UD Basics paletek. Mám tu studenější verzi a podle mě je super. Hlavně mi báječně drží.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :))) Ale nákup je fakt na vlastní riziko, ta textura nebude pro každého. Nebo můžeme zase někdy zajít na kafe a já tam stíny vezmu, aby sis je ozkoušela. :)
      K UD - no je možné, že ten tester byl tak ošmatlaný, že se na něm udělala krusta. :D

      Vymazat