neděle 30. června 2019

Hororové rtěnky 1/4 (Mystic Monthly leden - březen 2019)

S novým rokem začal u Notoriously Morbid nový ročník rtěnkového předplatného Mystic Monthly. Letos je inspirován tzv. penny dreadfuls, tedy "šestákovými romány". Jde o laciné sešitové čtení populární v Británii během devatenáctého století, vlastně jakési předchůdce současných komiksů v hororovém duchu. Takže očekávám opět notnou dávku strašidelných divnobarev. :)

Předplatné stojí v současnosti 18 USD pro mezinárodní zákazníky (nejste-li z USA) a musíte si vyčkat frontu na waitlistu. Já jsem předplatitelka už třetím rokem, takže mám pořád zaváděcí cenu 16 dolarů, zdražení se aktivních předplatných nedotklo.

With the new year another yearly cycle of Notoriously Morbid's lipstick subscription service called Mystic Monthly has begun. This year is inspired by so-called penny dreadfuls. Not the TV show, but the original cheap (costing one penny) serialised literature popular in the Great Britain during the 19th century. They were precursors of the contemporary pop culture for young adults with mostly horror themes. So I expect another load of interesting and unusual lipcolors. :)

The international (for non-US-based customers) variation of the subscription costs 18 USD now and you have to sign up on the waitlist, if you want to get in. I've been a subscriber since its beginnings, so I pay 16 USD, 'cause the active subscribers were grandfathered in.


Leden 2019 / January 2019 - Varney


"Upír Varney je jedním z nejznámějších penny dreadful příběhů, jenž dal upírům, jak je známe dnes, jejich ostré zuby. Poté, co se začal vydávat někdy v letech 1845-1847, položil základ všem budoucím příběhům o upírech, od Drákuly po Annu Rice. Svůj stav nenávidí, ale nemá možnost z něj uniknout, Varney se však stále dokáže přestrojit za člověka, protože může vyrazit ven za denního světla, jí jídlo a nemá averzi vůči křížům ani česneku. Příběh Varneyho čerpá z Frankensteina, jelikož je Varney přiveden zpět mezi živé hned několikrát, a to různými způsoby. Skvělý začátek pro úžasnou kolekci Mystic Mattes."


Vlevo Varney, vpravo Feast of Blood.
Varney on the left, Feast of Blood on the right.



Varney
matná tekutá rtěnka / matte liquid lipstick


"Brusinková Mystic Matte s jemným třpytem, s příchutí red velvet dortu."

"A cranberry Mystic Matte with slight shimmer. Flavored with Red Velvet Cake."

Červené rtěnky NM jdou a tahle na mně ani není tmavší než v tubě, což velmi kvituji. Je to krásná sytá spíše studená červená, která není absolutně matná, ale opravdu se jemně leskne. Rozhodně mám z prvního odstínu radost.

NM make great reds and this one doesn't go on darker on me than in the tube, which is great. It's a beautiful blue-toned red that doesn't dry down completely matte, but has a slight sheen on me. The first month's lipstick definitely made me happy. :)



Feast of Blood
třpytivý tónovací balzám na rty / shimmery tinted lip balm


"Červený tónovací balzám se stříbřitě zeleným třpytem. S příchutí fíku."

"A red lip tint with silver green shimmer. Flavored Fig."



Na mně je to spíš taková třešňová růžová se stříbřitým leskem a výraznou ovocnou příchutí. Hezky hydratuje a dodá rtům jemný nádech barvy.

It looks more cherry pink on me with a silvery shimmer and a strong fruity scent. It nourishes the lips nicely and gives them a soft touch of color.


Přes rtěnku žádný výrazný barevný rozdíl neudělá, jen ji zhydratuje:

It doesn't change the color of a lipstick when applied over it, but it hydrates it nicely:




Únor 2019 / February 2019 - Demon Barber


"Byla jsem velmi překvapená, když jsem při svém hledání skutečných penny dreadfuls narazila na démonického holiče. Ačkoli jsem s příběhem našeho dobrého přítele a jeho společnice paní Lovettové dobře obeznámena, nevěděla jsem, že má jejich příběh původ v penny dreadful. Zpracován do muzikálů i filmů, tento příběh vypráví o Sweeneym Toddovi, démonickém holiči z Fleet Street, jenž zabíjí své zákazníky a posílá je do hrobu zapečené v koláčích upečených jeho zločineckou kumpánkou paní Lovettovou."


Vlevo Demon Barber, vpravo a na dolní části swatche rtěnky vlevo Lips of Blood Drips.
Demon Barber on the left, Lips of Blood Drips on the right and over the bottom part of the lipstick swatch on the left.




Demon Barber
matná tekutá rtěnka / matte liquid lipstick


"Světlá nahá Mystic Matte s bobulovými podtóny a jemným červeným třpytem. S příchutí hnědého cukru."

"A light nude Mystic Matte with a berry undertone and slight red shimmer. Flavored with Brown Sugar."


Tohle jsem věděla, že nebude rtěnka pro mě, hned jak jsem viděla první fotky online. Rozhodně na mně není nude, ale šedivá, nikoli s nádechem lesního ovoce, ale spíš něčeho fialového. A ten červený shimmer na mně není vidět, ať dělám, co dělám. No možná trochu je, ale na fotkách zachytit nejde.

I knew this wasn't a color for me as soon as I saw the first pictures online. :( It doesn't look nude on me, but greige, not berry-toned, but with violet undertones. And I don't see the red shimmer. Maybe a little, but the camera can't capture it.



Lips Of Blood Drips
sypký třpytivý topper na oči a rty / loose shifting eye & lip topper


"Zelený lesk se třpytkami přecházejícími z růžové, přes červenou do oranžové."

"This Cursed Crystal has a green sheen with shifting mauve to red to orange sparkles."


Zklamání ze rtěnky trochu vyvážil doprovodný produkt, tyhle sypké toppery mám ráda, nosím je hlavně na očích. Tenhle dodává líčení zelený lesk a spoustu červeno-měděných třpytek.

The accompanying product improved my impressions from this month's package. I like these loose toppers, especially on the eyes. It gives your eyes or lips a green sheen and a lot of red-copper sparkles.




Březen 2019 / March 2019 - Spring-heeled Jack


"Tento měsíc znovu navštívíme našeho oblíbence, jenž již existuje v podobě NM očního stínu! Spring-heeled Jack se objevil v penny dreadful, ale je také městskou legendou. Pohybujíc se obrovskými skoky po Velké Británii, byl údajně děsivého ďábelského vzhledu s pařáty na rukou a očima jako rudé ohnivé koule. Také vydechoval modré a bílé plameny. Za základě této penny dreadful byla vytvořena divadelní hra a natočen film Prokletí Wraydonů."


Vlevo Spring-heeled Jack, vpravo Devil-like Gentleman.
Spring-heeled Jack on the left, Devil-like Gentleman on the right.



Spring-heeled Jack
matná tekutá rtěnka / matte liquid lipstick



"Sytá fialová s výrazným bronzovým třpytem a modrými třpytkami. S příchutí tutti frutti."

"A deep purple with heavy bronze shimmer and blue sparkles. Flavored Tutti Frutti."

Z téhle barvy jsem měla na první pohled velkou radost, protože je to opravdu krásná neobvyklá fialová, která na mně není moc tmavá, a hezky bronzově/měděně se leskne. Dokonce i ty modré třpytečky tam občas probleskují...

This color was a love at first sight, because it's a gorgeous plummy purple, not too dark on me, with a soft bronze/copper shift. You can even see those blue sparkles...



...bohužel když ji nanesete jen v trochu silnější vrstvě, bronzová horní vrstva se při promnutí rtů sloupe. A nevypadá to vůbec pěkně. :(

...unfortunately, if applied in a stronger layer, the bronze upper layer peels off when you press your lips together or talk or move them any other way. And then it doesn't look good. :(


Nanáší se tedy dost obtížně, což kazí radost z jinak moc pěkné rtěnky.

The application is therefore pretty tricky, which ruins my enjoyment of an otherwise very beautiful lipstick.


Devil-like Gentleman
třpytivý tónovací balzám na rty / shimmery tinted lip balm


"Skočný/jarní červený třpyt s modrými jiskřičkami. S příchutí liči."

"A springy red sparkle with blue shimmer. Flavored Lychee."


Překvapilo mě, že jsme ob měsíc dostali další třpytivý balzám, ovšem nevadí mi to, já je mám ráda. Tenhle je víc do teplé červené než ten lednový a má spíš jen jemný vlhký namodralý lesk než třpyt.

I was pleasantly surprised to see another Sinister Sprite lip balm in the March package, I like those. This one tints lips in a warmer shade of red (compared to the January one) and gives more of a soft wet blue-ish sheen instead of a shimmer.


Rtěnku ovšem opět jen zhydratuje, žádnou změnu v barvě nečekejte. Ale takhle se dá aplikace rtěnky aspoň zachránit, když to s ní přeženete a začne se loupat. Prostě ji zhydratujete a nosíte "namokro", s krémovým finišem namísto matného. (Aplikace níže na fotkách je nic moc, omlouvám se, že jsem ji odflákla.)

It hydrates the lipstick nicely, no color change. But this way you can save the application of the tricky lippie - by making it creamy instead of matte with a lip balm. (Sorry for the awful application in those pics below.)


_______________________________________________________

Takže zatím je skóre 1x super rtěnka, 1x pro mě nic moc rtěnka, 1x super barva, ale blbá aplikace. Všechny doprovodné produkty fajn. Jsem zvědavá, kam se to posune dál. :)

So all in all, so far I've got 1 lippie that I love, 1 lippie that I don't like on me and 1 lippie with great color, but not so great application. All the accompanying products were nice. I'm curious to see what comes next. :)


Jaký měsíc se vám líbil nejvíc?
Which month did you like the best?

1 komentář:

  1. Ahoj Brunwen, na rtěnky NM si potrpím a z té poslední jsem byla odstínově nadšená, ale když jsem viděla hrudkovací fotku, aj mě to přešlo :-/
    Jo a znovu děkuju za objednávku toho Obscurus divnoparfému, pokaždé, když ho mám na sobě, tak obdivuju, jak je ta vůně (...motorového oleje...) úžasná!
    Hezký zbytek prázdnin, Chtivá Pracka

    OdpovědětVymazat