neděle 27. ledna 2019

Sněhurkovská Storybook paletka matných očních stínů od Bésame Cosmetics

Je to zhruba rok, co jsem poprvé na blogu psala o Bésame Cosmetics. Dostat se k napsání dalšího článku mi zabralo víc času, než jsem čekala, ale tady je. Jedním z důvodů byl ten, že tato paletka byla limitovaná a okamžitě vyprodaná, takže jsem nevěděla, zda o ní vůbec psát. Ale byla by škoda vám ji zamlčet, sice se sehnat dá asi jen za nekřesťanské na ebay, ale recenze kvality stínů se může hodit při rozhodování o koupi budoucích Bésame paletek.

V roce 2017 (ano, mám dva roky skluz) vydali u  Bésame kolekci k 80. výročí vzniku klasického animovaného filmu Walta Disneyho Sněhurka a sedm trpaslíků. Ještě je pár věcí z kolekce dostupných. Rovnou se přiznám, že jsem barbar a ten film jsem nikdy neviděla. Tak snad mě neukamenujete v komentářích. :) Součástí kolekce byla i velmi limitovaná Storybook paletka obsahující 20 matných očních stínů za 68 dolarů. Provedení v podobě pohádkové knížky, jež se (údajně, neviděla jsem) objevuje přímo ve filmu, mi přišlo opravdu kouzelné a matných stínů jsem v té době měla pomálu. Tak jsem si paletku koupila. Poštovné bylo nad 50 dolarů zdarma, jen jsem musela zaplatit výkupné celníkům.


Následuje spousta fotek precizního provedení:










Uvnitř naleznete nejprve zrcátko a obrázek Sněhurky s označením odstínů použitých k její malbě.



Něco málo o tvorbě (snad by to mělo být při rozkliknutí čitelné). Obsah paletky se nemusí zdát moc trendy, ale to proto, že Bésame pracovali s původními paletami barev přímo z filmu, takže každý odstín v paletce odpovídá filmovým barvám (pravděpodobně i názvem).




Samotné stíny - vlevo jsou popisy, čemu jednotlivé odstíny odpovídají:



Jde tedy o barvy dvou Sněhurčiných oděvů:








1. řada (Ikonický outfit):


  • Pastel 10 (pleť) - tělová splývající s mou kůží
  • Saddle 104 (oční víčka) - světlá teple hnědá
  • Red 14 (rty) - sytě červená, při roztírání přechází do růžova
  • Holly 104 (vnitřek úst) - hnědočervená
  • Pastel 101 (límeček, mašle na botách) - světlá pastelová zelená




2. řada:


  • Grey 106 (rukávy) - středně tmavá modrošedá; čekala bych, že rukávy budou modřejší...
  • Saddle 106 (průstřihy rukávů, mašle do vlasů) - středně tmavá teplá hnědá; čekala bych červenou...
  • Java 103 (boty) - teplejší světlá šedá
  • Royal 111 (živůtek) - tmavá blankytná/světlejší královská modrá
  • Pastel 6 (sukně) - pastelově žlutá




3. řada:


  • Pastel 105 (spodek sukně) - čistá křídově bílá
  • Salmon 103 (nohy) - khaki hnědá
  • Beige 106 (podrážky bot) - khaki zelená
  • Grey 111 (vlasy) - tmavá šedočerná
Otrhaný outfit:
  • Brick 105 (vnitřek úst) - tmavší červenohnědá




4. řada:


  • Rose 300 (oční víčka) - narůžověle tělová
  • Aqua 108 (mašle do vlasů) - světlá tyrkysová
  • Cocoa 103 (živůtek) - narůžověle hnědá
  • Taupe 102 (vnitřek sukně, stín) - šedomodrá
  • Mist 104 (záplaty ve tvaru malého trojúhelníku a čtverce) - světle modrá



Jak se mi se stíny pracuje?
  • Stíny jsou opravdu velmi jemné a extra pigmentované, stačí se jich jen dotknout štětcem a už ho máte celý obalený pigmentem. To je jejich velké plus i velké minus. Dává to smysl?
  • Hezky se nanáší a roztírají, nejsou suše křídovité, jenže jsou opravdu moc jemné, na dotek v paletce přímo heboučké. Takže moje mastná víčka moc dlouho nepřežijí. :( Rychle zvlhnou a slijí se v záhybu do čárek. :( Hned jsem si vzpomněla na Blackbird stíny, které jsou pravým opakem: na dotek jsou až hrubé a skoro lepivé, ale vydrží na očích jako přibité. Škoda, že se už nevyrábí. :(
  • Nakonec jsem se naučila aplikovat je právě přes nějaký tělový Blackbird stín, který jim vytvoří odolnější podklad. Vydrží pak na očích o dost déle.
  • Na samostatné nošení ale paletku kvůli tomu prakticky nevytahuju, nechce se mi s tím crcat. Používám ji hlavně na roztírání jiných stínů, ovšem vzhledem k tomu, jak je velká a že se s ní kvůli tomu hůř manipuluje, po ní nesahám tak často, jak bych chtěla.
  • Ačkoli tedy stíny rozhodně nejsou nefunkční, jde opravdu spíše o okrasnou paletku.
  • Obecně vám tedy matné Bésame stíny doporučím jedině v případě, že nemáte moc mastná víčka.

Pokud se nalíčíte jen s touto paletkou, vytvoříte spíše přirozená líčení:

rose 300 + cocoa 103 (ty třpytky tam jsou díky špinavému štětci, pardon...)

java 103 + beige 106 + grey 106

saddle 104 + saddle 106

salmon 103 + beige 106

taupe 102 + grey 106

cocoa 103 + grey 106

pastel 6 + saddle 104 + saddle 106

pastel 101 + beige 106

holy 104 + brick 105

mist 104 + taupe 102 + grey 106

A něco trošku ujetějšího:

red 14 + pastel 6 + royal 111

aqua 108 + saddle 104 + saddle 106


Co na paletku říkáte? Jste fanynky Disneyho či Sněhurky?

6 komentářů:

  1. Jako vždy perfektní recenze - swatche krásně nafocené a závěrečné looky jsou bezva (tím posledním modro-hnědým se nechám inspirovat), ale samotná paletka mě moc neoslovila - je hrozně velká a já vím, že co nemám přímo na kosmetickém stolku, to prostě nepoužívám (má rána jsou velmi hektická). Jako sběratelská věc a na koukání je ale úžasná!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak, sběratelský kousek super, ale poněkud nepraktická. :)

      Vymazat
  2. Líbí se mi to červen-žluté líčení, ale ta konzistence stínů a jejich nekompatibilita s mastnými víčky mě dost zklamaly a tak nebudu smutnit nad tím, že jsem byla moc velký škrt na to, abych si ji objednala...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, no jo, asi to nikomu nemusí být zas tak moc líto. :)

      Vymazat