úterý 28. srpna 2018

Recenze: Jarní kolekce parfémových olejů od Obscūrus (2018)

(The English version is written in italics.)

Nejsem žádná velká znalkyně a milovnice parfémů, navíc vůně neumím moc dobře popisovat, takže voňavkových článků tu najdete poskrovnu. Když ale Sophie, majitelka mé oblíbené značky indie dekorativky Femme Fatale Cosmetics, založila Obscūrusznačku zaměřující se na pečující kosmetiku, a pustila se i do parfémů, nedalo mi to a objednala jsem si za 20 australských dolarů (cca 330 Kč) set 5 lahviček se vzorky jejich jarní kolekce. Vůně byly podle popisu hodně netradiční a však mě znáte, baví mě zkoušet kosmetické podivnosti. Testovací set už je vyprodaný, plna balení jednotlivých vůní ale jsou - zatím - pořád dostupná.

Kolekce je inspirovaná místem zvaným Babinda Boulders nebo také "Ďablovo jezírko" v severním Queenslandu v Austrálii. Jde o komplex jezírek, kaskád, tůní a prohlubní vytvořených vodou, jenž je populární turistickou atrakcí a zároveň je opředený mýty a strašidelnými historkami (vzhledem k vysokému počtu úmrtí). Více se o něm můžete dočíst v angličtině zde.

I'm not a big perfume enthusiast and I'm bad at describing scents, so you won't find many fragrance related articles here. But when Sophie, the owner of my fave indie brand Femme Fatale Cosmetics, started Obscūrus, bath, body and fragrance brand, I was tempted, caved in and bought a 5-piece sampler set of their spring perfume oil collection for 20 AUD. The scents are very non-mainstream, but you know me, I love trying out weird beauty products. This sampler set is already sold-out, but the full sizes of the fragrances are - for now - still available.

This collection was inspired by a place called Babinda Boulders, or "Devil's Pool" in northern Queensland (Australia). It's a river complex of pools, cascades and waterholes, a popular tourist spot surrounded by myths and ghost stories (because of the high accidental deaths count). You can read more about it here.







Babinda
dřevitá / teplá / kořeněná
woody / warm / spice

K zakoupení zde.

"K pánskému spektru inklinující unisex vůně, teplá a sytá; třešňové dřevo, chypre, tabák a zemité tóny uhlazuje nádech kořeněného karamelu."

"A masculine-leaning-unisex fragrance with a warmth and fullness to it; cherry wood, chypre, tobacco and earthy notes rounded out by a hint of spicy caramel."

Téhle vůně jsem se dle popisu bála nejvíc, ale ukázalo se, že zbytečně. Je to velmi sofistikovaná kořeněně dřevitá vůně, která se na kůži krásně teple rozvine. A že se mi líbila i v těch letních vedrech, tak to už je co říct. Cítím z ní dřevo, mech, trochu toho tabáku, ale konečný dojem je příjemně nasládlý, trochu mi připomíná tím kořením čaj dáta masala. Rozhodně mi nepřijde příliš pánská. Mimochodem slovo "babinda" je v jazyku Aboridžinců "voda valící se přes kameny".

I was the most afraid of this scent, but it turned out I didn't need to be. It's a very sophisticated spicey woody scent that has a nice warm development on the skin. I even liked it in the scorching heat wave. I smell wood, moss, a bit of tobacco, but the overall effect is pleasantly sweet. It reminds me of spicey data masala tea. I definitely don't find it too masculine. BTW the word "babinda" means "water flowing over rocks" in local Aboriginal language.


Crystal Waters
sladká / zemitá
sweet / earthy

K zakoupení zde.

"Vlhká, bohatá půda a mech vyrovnané nádechem květin a ukončené svěžím ovocným tónem - konkrétně sladkými malinami."

"Damp, rich soil and moss balanced with a hint of floral and finished with a fresh fruit note - in particular, sweet raspberries."

No řekněte, napadlo by vás dát dohromady zemité vůně s malinami? Mě teda ne. :D Výsledek je velmi zajímavý, ale rozhodně ne nepříjemný. Kromě zemitých složek dle popisu z vůně cítím sušené kvítí a trochu sena, na konci trošku přislazené malinami.

Would you think of putting earthy tones and raspberries together? I wouldn't. :D But the result is very interesting and not in a bad way. :) Apart from the soil, I smell dried flowers, maybe some hay, and it's all sweetened with raspberries at the end.



Idyllic
zelená
green

K zakoupení zde.
"Zvláštní kombinace čerstvých listů zeleného čaje, citrusů a červeného rybízu s jemným květinovým nádechem. Základ s vůní týkového dřeva ukotvuje svěží zelené aroma a proměňuje je v jemnější směs."

"A curious blend of fresh green tea leaves, citrus, red currants and a soft hint of floral. A teak base note helps anchor the lively green aroma twisting it into a smoother blend."

Idyllic je asi nejvíc "normální" vůně z celé pětice, velice svěží zeleně ovocná kombinace čaje a citrusů. Taková sázka na jistotu, pokud vám ostatní vůně přijdou moc divné. Ale zase mi přišlo, že měla trochu slabší výdrž.

Idyllic is the most "normal" fragrance out of the five, very fresh fruity green combination of tea and citruses. The safest bet, if the other scents seem too off to you. But I think it didn't last on my skin as long as the others.


Lovelorn Spirit
sladká / ovocná
sweet / fruity

K zakoupení zde.
"Chladná, čistá vůně s nádechem země a listí, zakončená jablečně sladkými podtóny. Zpočátku svěží, pak se rozvine do sladka."

"A cool, clear fragrance with a touch of earth and foliage, finishing with an underlying apple sweetness. Crisp to begin with and rounds out to a sweetness."

Typově trochu podobná Crystal Waters (zemitý základ s ovocnými tóny), ale na první počich chladnější, spíš skoro až podzimní, což umocňují i ta jablíčka. Název je inspirován Oolanou, nešťastně zamilovanou mladou ženou z aboridžinské legendy odehrávající se v mýtickém čase snění, a příběhem její zapovězené lásky. "Lovelorn spirit" znamená "nešťastně zamilovaný duch", tedy duch Oolany, jež se vrhla do místních vod, zahynula a nyní zde údajně topí mladé muže.

Similar in kind to Crystal Waters (earthy base with fruity notes), but cooler at first sniff, almost autumny to me, probably because of the apples. The name is inspired by Oolana, young woman from an Aboriginal Dreaming legend, and the story of her tragic love. "Lovelorn spirit" is her ghost, cause she supposedly threw herself into local waters, died and now haunts this place and drowns young men.



Road Trip to the Devil's Pool
teplá / bylinná / suchá
warm / herbaceous / dry

K zakoupení zde.
"Fík, mech, ambra, kůže a broskev se sešly, aby vytvořily tuto suchou, hřejivou, unisex vůni s bylinnými tóny."

"Fig, moss, amber, leather and peach come together to create a dry, unisex warmth with herbal notes."

Poslední vůně mi sedla ze všech nejmíň. Cítím z ní jen tu kůži, ty lehčí ovocné složky vůbec (hlavně ne ty broskve). Namísto toho cítím něco, co mi připomíná motorový olej nebo nějaké jiné mazadlo či palivo, zkrátka vůni dědova traktoru se starými osezenými koženými sedačkami (asi to mají být ty bylinné tóny, ale ve mně evokují něco úplně jiného). Takže výstižnější než oficiální popis je pro mě ten inspirační obrázek interiéru starého vozidla. Vím, že někteří se v koženě kouřových vůních vyžívají, já to ale asi nebudu. :(

The last scent was unfortunately my least favourite. :( I can smell only the leather, none of the lighter tones (definitely no peaches). Instead there's something that reminds me of motor oil or some other grease/fuel, or my grandpa's old tractor with its worn-out leather seats. I think those are supposed to be the herbal notes, but they don't smell like herbs to me. So the inspo-pic of an interior of an old vehicle is much more fitting in my opinion than the official description. I know many people love smokey leather scents, but I'm probably not one of them.
__________________________________________________________

Shrnutí: Koupě setu nelituji, vyzkoušela jsem několik netradičních vonných kombinací. Kdybych si měla vybrat nějakou ke koupi plného balení, bude to překvapivě hned první - Babinda. A vážně o jejím nákupu uvažuji. Lákala by mě i Idyllic, ale kvůli slabší výdrži mi za to asi nestojí, musela bych ji nanášet několikrát denně. Což ovšem není vůbec obtížné, plná balení se prodávají v 5ml roll-on lahvičkách, jež se snadno přenáší (pokud tedy olej nebude ven prosakovat).

Summary: I'm glad I've purchased this set, I don't regret it at all. :) I'm happy I could try several unusual scents. If I had to choose one scent to buy in full size, it would be - surprisingly to me - the first one, Babinda. And I seriously consider buying it. Idyllic is also very tempting, but the short longevity puts me off, I would have to reapply it throughout the day. Which wouldn't be a problem, I guess, cause the full size is sold in 5ml roll-on bottles that are easily carried around (unless they leak, which I hope is not the case).

Která z vůní Vás dle popisu zaujala nejvíc? :)

Which fragrance caught your interest? :)

3 komentáře:

  1. Cha! Tak to mě dostalo! Opravdu motorový olej? To potřebuji :-D Před nějakým rokem jsem si vyzkoušela Dirty Flower Factory od Kerosene a mám ji zařazenou na wish listu (přibližně na dobu, až vyhraju ve sportce nebo mě potká podobně finančně boostující událost :-D). Prostě jsem trávila dětství s dědou v dílně a doteď nadšeně na benzince stahuju okýnko, abych se načichala :-D Takže mě velmi láká ten Road Trip objednat...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak mi napiš do mejlu (vpravo nahoře) adresu a já ti ten vzoreček pošlu doporučeně poštou. :) Aspoň ho někdo využije. :) Ovšem nevím, jak dlouho tam ty vůně ještě budou, jestli fakt do vyprodání zásob, nebo je stáhnou pro neaktuálnost spolu s vydáním podzimní kolekce. Kdyžtak budu asi dělat nějakou objednávku v září, tak se můžeš případně přidat. :)

      Vymazat
  2. Jééé, no to bys byla naprosto ňuňová! Já jsem se totiž hecla, že si ji i objednám (za v přepočtu nějakých 330 Kč mi to přišlo jako rozumný risk), jenže k tomu je skoro jednou tolik poštovné do ČR :-( A to už se mi zase nelíbí vůbec. A kdyby mi sedla, tak bych se moc ráda přidala a objednala i tu plnou verzi.
    Děkuji moc, písnu mail!

    OdpovědětVymazat