čtvrtek 14. srpna 2014

Recenze: Šampón a kondicionér Timotei Pure

Dneska to bude jenom krátce, protože toho o přípravcích na vlasy zase tolik napsat neumím. Pokud hledáte levný drogérkový šampón a kondicionér bez silikonů, parabenů a barviv, ale ostatní chemické fujtajbly vám nevadí (tedy nehledáte něco 100% přírodního), jsou tihle dva nenápadní krasavci určení právě pro vás.


  • Líbí se mi elegantní čistě působící balení a taky víčko - takové to překlápěcí, co z jedné strany zmáčknete a z druhé vám vykoukne ústí hrdla. Jednoduché, praktické.
  • Oba krásně voní po zeleném čaji, který ve složení ani není moc na konci.
  • Šampón je průhledný, kondicionér tradičně mléčně bílý. Škoda že do lahvičky kondiše není vidět, nevím, kolik mi ho zbývá a kolik mám dokoupit šampónu do dvojice.
  • Účinnost jsem srovnávala se svými předchozími bezsilikonovými a bezparabenovými šampóny z drogérky, a to vybranými druhy Garnier Ultra Doux (měla jsem oranžový s mandlemi a meruňkou a zelený - bylinkový). S těmi jsem byla spokojená, ale tenhle Timotei je ještě lepší. Je určený pro normální až mastné vlasy, takže já jsem přesně jeho cílová skupina. S vlasy žádné problémy nemám, jen se mi už na druhý den celkem mastí. Šampón umývá pěkně, měla jsem pocit, že rychleji a důkladněji než Garnier. Možná až moc důkladně, protože mi s ním někdy "vržou" vlasy. Nevím, zda to je známka dokonalé čistoty, nebo věc škodlivá (odstranění ochranné vrstvy vlasu).
  • Kondicionér vlasy ale zase krásně obalí a uhladí, takže no problem.
  • Po umytí jsem měla vlasy krásně hebké, měkké a lesklé - rozhodně hezčí než s Garnierem. Rozčesat šly snadno. Taky si myslím, že Timotei tolik nevysušuje pokožku hlavy. 
  • Jestli máte pocit, že jsem nenapsala skoro nic ke kondicionéru, tak máte pravdu. Jako jo, asi vlasy po tom umytí vyživí a trochu uhladí, když jsem jej ale zkusmo jednou nepoužila a dala na vlasy jen šampón, žádného rozdílu jsem si pak na vlasech nevšimla. Ovšem tak nějak mám v sobě pořád zakořeněný pocit, že bez kondicionéru není péče kompletní... i když např. když jsem ho vyřadila při používání dua Mythic Oil, tak se mi vlasy hned mastily míň...
  • Což mi připomíná, že Timotei je sice lepší než Garnier, ale se vší tou další chemií od něj prodloužení intervalu mezi umýváním vlasů nečekejte. Škoda. Ale tak nějak pochybuju, že na takový šampón někdy narazím...
Oba jsem zakoupila v drogerii DM v akci za asi 39,- Kč na jednoho. Šampónu je 250 ml a kondicionéru 200 ml, ovšem tradičně mám šampón už skoro pryč, za to kondiše odhaduju ještě víc než půlka zbývá. V Rossmannu jsem viděla velké balení šampónu (400 ml) za cca 70 korun. Pakatel! V téhle řadě je ještě i suchý šampón, na něj si brousím zuby, až spotřebuju Leeho Stafforda. Stál tuším 120 korun. Nemáte s ním někdo zkušenosti?

A tady jsou fotky složení. Moc se v kosmetických ingrediencích nevyznám, třeba nevím, co všechno je silikon, kromě těch profláklých jmen jako je dimethicone. Takže budu ráda, když mi někdo ve složení víc zběhlý do komentářů napíše, jestli opravdu plní to, co slibují, tedy žádné silikony, parabeny a barviva.


Šampón
Kondicionér
A co Vy? Kupujete šampóny v drogeriích? Záleží Vám na složení? Zlákala jsem Vás na Timotei?

P. S.: Tak. A jsem "v tom". Asi se objevila Urban Decay paletka, kterou fakt potřebuji. (Žádnou zatím nemám ani nepotřebuji, UD šílenství mě vždycky míjelo, jen Naked 3 tak trochu chci... někdy... snad...). No a právě se chystá vydání UD Naked Basics 2... 6 krásných neutrálních až studených matných základních hnědých stínů. Přesně těch, kterých mi přišel v UD paletkách vždycky nedostatek. Ach jo. Další drahá věc na mém wishlistu. :D

Source a pěkné swatches k tomu.

12 komentářů:

  1. Chjo, bohužel jedna ze základních složek které se snažím vyhýbat je SLS, které tady v šamponu je :(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já chci taky zkusit nějaký bez SLS, jakmile tenhle dodělám. V drogérkových je SLS skoro všude, ne?

      Vymazat
    2. Jj, akorát kdybys našla v drogerkách nějaký přírodní (pár takových značek je, např. Alverde, ale ty jsem nezkoušela). :) Ale mám takové zkušenosti s tím, že levnější přírodní šampony skoro vůbec nepění - což hodně lidí nesnáší, mi to ale nijak zvlášť nevadí.. Jinak můj oblíbenec je přírodní šampon O´Right, ale ti najednou přestali dovážet do ČR :(

      Vymazat
    3. Jo to umí být pěkně k vzteku... :(

      Já asi zkusím do začátku Naturu Sibericu.

      Vymazat
    4. Na tu pozor, ne všechny jejich produkty jsou přírodní, a myslím že zrovna na jejich šampon jsem viděla rozhořčený článek s fotkami chemického složení (přitom na jejich stránkách bylo dřívější, přírodní složení).. Jediné štěstí, že sama jsem od nich měla jen přírodní produkty k péči o tělo, tohle by mě naštvalo..

      Vymazat
    5. Nešlo o nějakou tu jejich profesionální salonovou rakytníkovou řadu? Že tam byly nějaké silikony? Já je kupuju z naturals.cz, tak snad to tam mají ohlídané, aby to stopro přírodní bylo. Tu rakytníkovou řadu tam neprodávají, u všeho mají vypsané složení.

      Vymazat
  2. Měla jsem ho, byla jsem spokojená, ale kondicionér nejsem schopná vypotřebovat doteď. :-D Asi by mi stačilo 50 ml kondiše k 250 ml šamponu. :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo no. :D Asi si dokoupím tu velkou láhev a kondicionérem budu schválně plýtvat. :D

      Vymazat
  3. Já jsem měla Od Timotei řadu na zvýšení objemu, žádný zázrak, ale z těchto nových jsem ještě nezkoušela nic. Momentálně používám od C:EHKO šampon na objem, bez silikonů. Mamka ho koupila u kadeřnice, na její doporučení. Méně se mi mastí, objem však nepřidává a to byl dosti drahý! :D Taky právě hledám nějakou směsici, co mi bude vyhovovat, ale ne a ne na ni narazit. Po tomto určitě mrknu, díky za tip ;)! Navíc, ta cena na to, že je bez silikonů, je super.

    OdpovědětVymazat
  4. Mě zrovna došel kondicionér, asi si koupím tento, za ty peníze. Ale navnadila si mě dost i na ten šampón.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, za tu cenu je to dobrý nákup, navíc vydrží opravdu dlouho.

      Vymazat
  5. Tihle krasavci obsahují lauryl sulfát sodný, který může způsobovat olupování a podráždění pokožky, lupy a padání vlasů.

    OdpovědětVymazat