pátek 30. srpna 2013

Rozbalování srpnového Ladyboxu - narozeninové edice + jak je to s možností vrácení Ladyboxu?

Tenhle rozbalovací příspěvek přidávám poměrně pozdě, protože jsem si bohužel stihla zajít do Zásilkovny teprve včera a rozbalila jsem jej až včera večer, kdy se nedalo fotit. Snažila jsem se nečíst si recenze na stránkách LB, abych měla aspoň trochu překvapení. To se mi více méně podařilo a Ladybox se mi opět velmi líbil. Když jsem se pak zpětně podívala na stránky LB, opravdu jsem nechápala tu vlnu zklamání. Jak to, že nejsem taky zklamaná? Možná to je tím, že neposuzuju kvalitu krabičky objemem výrobků (často slýchané stížnosti "v krabičce skoro nic nebylo", "jsou to samé vzorky"). Možná to je tím, že neposuzuju kvalitu krabičky počtem výrobků. Spousta lidí si zdá se neuvědomila, že minulá krabička byla nadstandard a že víc jak 6 výrobků by radši neměly očekávat, jinak budou zklamané. A možná to je i tím, že jsem měla štěstí a obdržela tu pro mě nejvýhodnější kombinaci dekorativní kosmetiky.
_______________________________________________________________________________
Některé slečny a paní dokonce požadovaly vrácení peněz s tím, že u zboží zakoupeného přes internet mohou kdykoli během 14 dnů odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněz. Jakožto absolventka práv s bezmála 2 lety praxe ve spotřebitelské problematice si dovolím takové menší právnické okénko (hodit se může jakékoli čtenářce, co po netu nakupuje kosmetiku). Pokud Vás právní stránka nákupu kosmetiky online nezajímá, přeskočte až k obrázkové části článku.

Možnost odstoupit od smlouvy do 14 dnů od obdržení zboží zakoupeného na internetu (znamená to, že musí do 14 dnů odstoupení prodejci dojít, nestačí ho v té lhůtě odeslat; a odstoupením se myslí, že jim pošlete dopis s odstoupením, nejlépe doporučeně s dodejkou, ne zboží, to můžete poslat i později) zakotvuje § 53 odst. 7 občanského zákoníku. Z této zákonné možnosti je ale několik výjimek, uvedených hned v následujícím odstavci 8 a pak v § 54. 

Mimo jiné se v § 53 odst. 8 OZ dočteme, že odstoupit od smlouvy není možné u smlouvy: "c) na dodávku zboží upraveného podle přání spotřebitele nebo pro jeho osobu, jakož i zboží, které podléhá rychlé zkáze, opotřebení nebo zastarání,...

Fakt, že je obsah boxu personalizován (i když většinou není, tak "na papíře" je - podle oficiálního popisu služeb Ladyboxu), může podle mě zakládat onu výjimku "zboží upraveného podle přání spotřebitele". LB tedy může neuznat odstoupení z tohoto důvodu. Dále je zde výjimka "zboží, které podléhá rychlé zkáze, opotřebení nebo zastarání". Pod tuto výjimku řada prodejců zařazuje (i vzhledem ke znění evropské směrnice, kterou daná ustanovení provádí) kosmetiku obecně, protože když je doručena spotřebiteli, ten ji obvykle otevře, a i když do ní vyloženě nehrábne, tak bývá porušen její obal a zboží není možné z hygienických důvodů znovu zabalit a prodat jinde. Takže s vrácením kosmetiky v e-shopech většinou moc nepochodíte, to byste ji vůbec nesměly otevřít, a i pokud byste na ni vůbec nesáhly, prodejce by se mohl cukat a peněz byste se mohly domáhat v případě jeho odporu jedině u soudu. Podobné je to např. i s erotickými pomůckami, já bych to zobecnila na jakékoli zboží, které se používá na nahé tělo. Doporučuji si proto koupi kosmetiky na e-shopu 2x rozmyslet, vrácení totiž nemusí být možné. Naštěstí jde kosmetika většinou vždy darovat, vyměnit nebo prodat někomu jinému. Nebo si příští Ladybox zkrátka nekoupíte.

Také nezapomínejte, že jste při koupi LB souhlasily s všeobecnými obchodními podmínkami prodejce (VOP). Zde je LB označen jako "Zvláštní Zboží", kterého se týkají zvláštní ustanovení, kde se mimo jiné dočteme, že LB tvoří 4-5 vzorků výrobků, přičemž jeden ze vzorků může být v balení a velikosti de luxe/cestovní. Kupující a prodávající se přitom dohodli, že k určení jakosti, druhu a vlastností LB v souladu s kupní smlouvou postačí určení obsažené ve VOP, což je prakticky žádné určení, souhlasíte tedy s koupí zajíce v pytli. Pokud se vám tedy nelíbí poměr plné výrobky - cestovní balení - vzorky, nic s tím právně neuděláte, nejedná se o rozpor s kupní smlouvou. Vzorky jsou vše, k čemu se LB ve svých VOP zavazuje.

Ustanovení VOP o odstoupení od smlouvy do 14 dnů navíc mluví o možnosti vrácení "Zboží", nikoli "Zvláštního Zboží", což na mě působí tak, že LB skutečně možnost odstoupení od smlouvy ohledně Ladyboxu neuznává. Navíc se jedná prakticky jen o okopírované paragrafy ze zákona, včetně výjimek. Ladybox lišácky neuvádí, zda považuje jakékoli své zboží za jednu z výjimek. Takže vlastně nevíme, zda je možné u LB odstoupit ohledně čehokoli (ani výrobků z e-shopu). Přístup "přeber si to, spotřebiteli, jak chceš". 

Konec právnických keců ;-)
_______________________________________________________________________________




Vnější krabice je stejná jako minule, v ní jsem našla reklamní letáky Pure Fiji a TMT.


Krabička s krajkou se povedla, jen bych se obešla bez toho poděkování, snižuje to znovuvyužitelnost krabičky.



Místo dopisu s pečetí nalezneme už jen pěknou kartičku. Asi se šetřilo, absence pečeti mě trošku mrzí. Písmo u popisu výrobků je hodně špatně čitelné.


Obsah krabičky v celé své kráse. Schválně jsem ho trochu rozprostřela, ať to nevypadá, že tam nic není. :)



Z Korres másla na rty jsem byla nadšená. Je to přesně ten výrobek, co se mi líbí, ale do kterého bych sama neinvestovala bez vyzkoušení. Krásně voní po švestkách, kterýma se doma teď pořád cpu, barva mi určitě coby zimnímu typu skvěle sedne. Asi bych byla zklamaná, kdybych dostala lesk na rty, ty vůbec nepoužívám. Balzámů a rtěnek mám sice díky LB už asi pět, ale tenhle dostane přednost. Ovšem v LB by se s nimi mohli trochu omezit, protože s tímhle tempem nevím, jak to všechno využiju. Mléka a sprcháče vypatlám rychle, ale s takovou budu mít brzy 10 balzámů a 5 rtěnek, které se mi budou válet všude možně. Zahlcení určitým zbožím je jeden z těch důvodů (spolu s pěnezi), kvůli kterým uvažuju o neobnovení předplatného Ladyboxu.


Další věc, co mě potěšila. Po cestě z nebo do Brna mám vždycky hrozně těžké a namožené nohy. Nebo třeba i po cvičení. Takže tohle vymažu velmi rychle, a jestli to bude fungovat, tak koupím plné balení sobě i mamce, která má křečové žíly a nohy ji furt bolí, ale nic s tím nedělá. Ta vůně je ale fakt síla.



Oční stíny Inglot jsem ještě neměla, tenhle odstín se mi z dvou rozdávaných líbil podstatně víc, protože tipuju, že půjde využít jako rozjasňovač pod obočí. Jemná tělová s perletí. Bohužel mě s tím freedom systémem pěkně štvou. Ne, paletku si odmítám kupovat, protože mě Inglot zas tak nebere a neplánuju u nich vlastní nákupy. Takže vyvstává tradiční otázka u Inglot produktů z LB - kam s ním? Přesto jsem ráda, že jsem nedostala lak na nehty, ty si totiž vůbec nelakuju a lak by mi byl k ničemu.


Juch juch z mé strany. Mám od Pure Fiji coconut suger rub coby dárek ke starému předplatnému, a do toho jsem se fakt zamilovala (brzo bude recenze). Cokoliv od téhle značky beru všemi deseti, navíc strašně ráda zkouším vlasovou kosmetiku. Taky vyzkouším opět jinou vůní, peeling mám white gingerlily, což je jakýsi zázvorový květ (voní květinově, ne po zázvoru), teď jsem dostala passionflower, tedy mučenku.


Už jsem řekla, že zbožňuju zkoušení vlasové kosmetiky? Jo, asi o tři řádky výš. No tak abych toho neměla málo, tak jsme dostaly ještě dva vzorky produktů, co nevlastním v žádné podobě (olej na vlasy a mléko na vlasy), navíc od značky, kterou neznám. Mám radost. :) Přestože je mi jasné už teď, že se s tím bude pěkně blbě manipulovat, o skladování na další použití nemluvě.
(Mimochodem LB to vpravo nazývá na svých stránkách kvůli většímu obsahu sachetky cestovní balení, nikoli vzorek, pokud se vám zdá, že bylo v boxu cestovních balení málo.)


Dárek k narozeninám navíc mě moc nepotěšil. Cestovní balení z předchozích boxů jsem ještě nevypatlala a navíc mám doma obří 250 ml tubu coby dárek k předplatnému, která mi zabírá spoustu místa a vydrží mi tak rok. Takže další balení je mi vysloveně k ničemu. Ale zas na cestování se hodí, až to první dopatlám. Dostat místo Eveline lesk na vlasy od Lee Stafforda by bylo naprosto super (ten ještě nemám), ale to bych toho chtěla po náhodě asi moc. :D


Dále byly uvnitř taky poukazy. Nevím, co si představit za dárek navíc při nákupu na www.purefiji.cz, může to být i úplná maličkost, takže nevím, zda se vyplatí jen kvůli dárku dělat nákup. Škoda, že je jejich kosmetika tak drahá. Plné balení šampónu (265 ml) 460 korun. Plné balení sugar rubu tisícovka (toho je aspoň skoro půl litru). Ale ten Korres mě štve. Při nákupu nad 250 korun 10% sleva a vzorky zdarma - ty bych fakt brala! Bohužel jen při nákupu v prodejně v Praze do 30. 9. Nejblíž Praze jsem, když jsem v Brně, a v září se tam určitě nechystám. Štve mě to hodně, protože bych si tam za těch 250 korun určitě něco vybrala. Přitom Korres mají i v Brně v Profimedu...

A co vy? Byly jste zklamané, nebo se vám srpnová krabička zalíbila?


3 komentáře:

  1. Skvělá a poučná právnická vsuvka. :) A ten stín bych taky brala raději než-li lak, který jsem tam našla právě já. :/

    OdpovědětSmazat
  2. No, on Ladybox v mailu uvádí, že samozřejmě je možné odstoupit od kupní smlouvy a v rámci 14 dnů vrátit.. když je ale schválně prosíš o podrobnější informace, aby si krabičku vrátila, tak už ti neodpoví, max tě odkážou na VOP, kde toto samozřejmě není plně řešeno.

    Navíc pokud je řečeno... u té personalizace, když máš foto dotazníku, kde něco zaškrtneš ne a oni to přesto dodají... dle mého s tím můžeš bojovat a uspět, protože LB přece porušil podmínku.
    Nehledě na fakt, že cena celkových výrobků je celkem sporná a pokud si dostala krabičku jako jsem měla já, je dost na povážení... a můžeš to uhrávat i na tom, že si "ošizena" oproti ostatním.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. No je to celé dost nejasné... jedná se o dost specifické zboží, které právně není nijak ošetřeno a ta obecná ustanovení v zákonech se na to často nehodí. Jo, tím by se určitě argumentovat dalo. Ale bohužel pokud Ladybox odmítne peníze vrátit, tak je k tomu může přinutit stejně jen soud. Ještě mě napadá stížnost na ČOI za neuznání odstoupení, ale ta jim může dát jen pokutu, s konkrétními nároky spotřebitelům nepomáhá.

      Smazat