sobota 19. září 2015

Řecká přírodní bezvodá kosmetika BioAroma (+ Balance Me odličovač)

Pokud jde o pečující kosmetiku, pohybuji se spíše v levnějších až středně drahých vodách. Mám pocit, že si s ní zatím vystačím. Také mě nikdy moc nelákala bezvodá kosmetika, vždycky dám přednost heboučkému krému před olejem. Tento článek je tedy na moje poměry netypický, protože je o bezvodé kosmetice od značky BioAroma, který patří už spíše do té dražší kategorie přírodní kosmetiky. 

Jednou takhle totiž měli tuším 20 - 25 % slevu na vše, tak proč ji nezkusit? Popisy v e-shopu zněly lákavě, výrobky byly na blozích chváleny, a tak jsem si objednala krém pro normální až mastnou pleť, aloe vera gel a masku na vlasy a jala se je testovat.





24hodinový krém s jojobovým olejem, růží a ylang-ylang pro normální až mastnou pleť:







Tento krém byla jasná volba, BioAroma totiž nerozlišuje denní a noční krémy, prodává 24hodinové krémy. Já jej stejně používám 2x denně, protože si chci mýt obličej i ráno, ale to je vedlejší.

Plné balení má 40 ml a stojí cca 500 korun. Prodejce toho slibuje opravdu dost, posuďte samy:

"Diktamos (krétská dobromysl) je jedinečná rostlina, která roste pouze na řeckém ostrově Kréta. Je výtečným antioxidantem, omlazuje, hojí malá i velká poranění.
Labdanum (skalní růže) se extrahuje unikátním způsobem, kdy rostlina začne pod horkým letním sluncem "ronit slzy", které se sbírají speciálními koženými proužky. V listech skalní růže obsažené polyfenoly mají výrazný stahující účinek a regulují nadbytečnou sekreci kožního mazu. Působí preventivně proti tvorbě ucpaných pórů. Zaroveň má anti-aging a vypínací efekt. Lehce zesvětluje pigmentové skvrny.
Růže hydratuje a harmonizuje pleť.
Citron reguluje nadbytečnou tvorbu mazu.
Ylang ylang vyrovnává a obnovuje pleť."
Recenze na stránce produktu mi sice přijdu až podezřele pozitivní, ale složení vypadá opravdu pěkně a na účinky některých látek jsem byla vážně zvědavá. Diktamos je totiž anglicky dittany a e-shop si u mě šplhl tím, že uvedl, že tuto bylinku používá Hermiona z Harry Pottera. :) Sice v češtině ji přeložili jako třemdavu, což je zřejmě úplně jiná rostlina, ale to nevadí. (Ovšem dittany je anglicky jak dobromysl krétská, tak třemdava... no asi nezjistím, co to je v tom Harrym Potterovi... ale třemdava není tak léčivá... oukej, konec botanického okénka, stejně mi to moc nejde.)

Balení krému je opravdu pěkné, krásná papírová krabička, skleněný kalíšek s kovovým víčkem, navíc zapečetěný pravým voskem. Krém výrazně bylinkově voní, růži z něj moc necítím. Je to opravdu specifická, těžko popsatelná vůně, buď vám sedne, nebo si na ni budete muset zvyknout. Krém je voskovité konzistence a nažloutlé barvy.




K účinkům se vyjádřím níže, nejprve vám ještě ukážu, co jsem si ke krému koupila do dvojice.

Aloe Vera hydratační gel s diktamem a levandulí:



Ha! Tady ta voda ve složení je!


Aloe vera gel jsem k nákupu přihodila proto, že jsem chtěla dodat pleti extra hydrataci, jelikož olejovité přípravky ji mohou někdy (při špatném použití) paradoxně vysušovat, navíc jej doporučovali používat ve spojení s krémem. Plné balení 40 ml stojí cca 250 korun.
"Aloe Vera Gel je hydratační gel s esenciálním olejem z levandule, tea tree a diktamem z Kréty; zklidňuje a léčí pleť a poskytuje hlubokou hydrataci.
Hojí dehydratovanou pokožku po pobytu na slunci. Použijte k ošetření spálené pleti a po pokousání a poštípání hmyzem.
Aloe Vera hydratační gel je vhodný k aplikaci přes všechny BioAroma krémy na obličej, které neobsahují vodu, pro extra hlubokou hydrataci a osvěžující efekt.
Hydratační gel aloe vera můžete také míchat s přírodními krémy BioAroma místo vody."
Jde o čirý chladivý gel s jemnou vůní bylinek (levandule).


Použití a účinky:
Bezvodý krém nelze používat jako klasický, tedy jen tak rozetřít po obličeji; to by jej naopak vysušil (ani by to pořádně rozetřít nešlo, tahaly byste si za kůži). Prodejce doporučuje nanášet na pleť navlhčenou vodou nebo jejich tonikem, případně smíchat jej v dlaních s vodou a vytvořit tak krémovou emulzi. Místo s vodou lze také míchat s aloe vera gelem. Pro zmatnění pleti se má pak přetřít jejich sérem či aloe vera gelem.

Já krém používám na pleť navlhčenou růžovou vodou od Purity Vision. Vždycky část obličeje postříkám, naberu trochu krému a rozetřu. Poté nanesu pro extra hydrataci aloe vera gel, který je opravdu příjemný a chladivý. 

Krém by měl sice hydratovat celý den, já si ale myji obličej ráno i večer, a tak ho používám 2x denně. Jako denní krém je docela dost hutný a mastný, slibované zmatnění díky aloe vera gelu se nekoná, takže někomu by asi nevyhovoval, mně ale sedne jako podklad pod tekutý minerální make-up od Alverde naprosto skvěle.

Rozhodně bych neřekla, že se mi s ním pleť míň mastí a že by se mi zmenšily póry. Vlastně ze začátku jsem si říkala, že za ty peníze je efekt docela nic moc. S postupem času si ale uvědomuji, že je moje pleť trochu vyrovnanější, pupínky se mi dělají méně často, a když už nějaký vyskočí a já si do něj rýpnu, rychleji se hojí. Když krém nanesu přes noc, neprobudím se ráno s lesknoucím se mastným obličejem, jako mi to dělají jiné krémy (třeba tenhle noční). Naopak je ráno pleť taková přesně akorátní - zklidněná, nezamaštěná ani nevysušená. Klidně bych mohla bez umytí rovnou vyjít ven. 

Nakonec jsem tedy s kombinací krému a aloe vera docela spokojená. Akorát mě ta konzistence moc nebaví, no, stýská se mi po snadno se roztíratelných krémech. Ale ještě chvíli bude trvat, než se k nim budu moct vrátit, protože tento bezvodý krém vydrží opravdu dlouho. Ze začátku se mi zdálo, že ubývá dost rychle (na dno jsem se propracovala za pár týdnů), teď už ho ale používám 2x denně minimálně 5 dní v týdnu už pátý měsíc a myslím si, že mi ještě nějaký ten měsíc i víc vydrží. Takže nakonec to zas tak drahý nákup nebyl. :) A nevylučuju, že si ho časem zopakuju.

_____________________________________________________________________________


Maska na poškozené vlasy s rozmarýnem, šalvějí, olivovým, vavřínovým a avokádovým olejem:



Nechtěla jsem opomenout ani péči o vlasy, na tuto masku mě zlákala Yvonne. Vlasy poškozené nemám, ale momentálně vůbec nepoužívám kondicionéry, a tak jsem si řekla, že nějakou výživu navíc jednou týdně by to přece jen chtělo. Popis zní opět trochu superlativně:
"Kombinace silných zbraní, obsažených v této masce na vlasy, jako je bambucké máslo, avokádový olej, vavřínový olej a esenciální oleje (rozmarýn, tymián, šalvěj) působí jako intenzivní regenerace pro poškozené vlasy a roztřepené konečky, posiluje vlasy a vyhlazuje je. Jedinečná přírodní maska proniká do nitra vlasových vláken, kde přispívá k jejich obnově, regeneraci, hloubkově vyživuje, uzdravuje a hydratuje, uzavírá povrch vlasového vlákna a činí vaše vlasy poddajnější a lesklejší. Působí i jako prevence vypadávání vlasů."
Maska je tedy olejovitá, opět nažloutlé barvy a silně voní po rozmarýnu (to by někoho mohlo dráždit, bacha na to). Zvláštní je svým způsobem použití, nanesete ji na mokré vlasy před jejich mytím, necháte aspoň půl hodiny působit a až pak si jdete umýt hlavu.

Zázračnou regeneraci potvrdit nemůžu, na to ale nemám vlasy dostatečně poškozené (ne že by mi to vadilo). Po použití jsou ale o poznání lesklejší a ani ty konečky nepůsobí vysušeným dojmem. Přitom vlasy (aspoň ty moje silné) nijak nezatěžuje, nemastí se mi po ní víc než bez ní. Během toho, co ji necháváte na hlavě působit, hezky chladí na její pokožce.

250ml plné balení za 515,- Kč vám vydrží hodně dlouho, já nejsem ani ve třetině.



____________________________________________________________________________

A když už jsem u těch bezvodých produktů... konečně jsem spotřebovala svůj první bezvodý odličovač. Jde o balzám od Balance Me, který jsem získala loni v Londýně jako dárek k anglické Elle či Marie Claire či co to bylo. Jde o cestovní balení (40 ml), plné 125ml balení seženete např. na LoveLule či Naturisimu za 20 liber. To je docela pálka, ale je to jejich nejprodávanější produkt a složení je vážně luxusní, takže jsem byla moc ráda, že jsem ho mohla vyzkoušet prakticky zadarmo. :)

Balance Me Cleanse and Smooth Face Balm:



Ve složení naleznete mimo jiné: 
Mandlový olej, včelí vosk, výtažek z ovsa, mangové máslo, bambucké máslo, kakaové máslo, šípkový olej, kaméliový olej, olej z ořechů kukui, kokosový olej, olej ze semen ostružiníku morušky, hroznový olej, mandarinkový olej, olej z rmence sličného, olej z listů pomerančovníku hořkého (petitgrain), olej z plodů litsey cubeby, koriandrový olej a olej ylang-ylang.

Tolik kapek na ruce mám proto, že po čase se začne olej oddělovat od hustších složek balzámu, ke kterým jsem se snažila dostat.
Odličovací balzámy mě nikdy nelákaly, protože se mi protiví jejich samotná podstata. Nelíbí se mi představa, že si make-up rozpustím v něčem mastném, to si rozšmudlím po celém obličeji a pak to stírám nějakým hadříkem. Prostě z toho mám pocit, že si ty nečistoty pak jenom zatlačím do pórů, a třeba i tam, kde původně vůbec nebyly (rozpuštěnou řasenku doprostřed tváře apod.). Proto se dál vesele odličuju micelárkama. Tohle tak byla dobrá příležitost vyzkoušet, jestli se pletu.

Nakonec jsem se k tomu dlouhodobě nepřemohla. Měla jsem zkrátka i po smytí teplou vodou pocit mastnoty a nečistoty na pleti, ačkoli uznávám, že vypadala krásně odlíčeně. Takže jsem pak měla nutkání umýt si obličej ještě mycím gelem, čímž jsem asi případné blahodárné účinky balzámu negovala. Jeden pracovní týden jsem to jen s balzámem vydržela, ale pak se mi začaly dělat podkožáky, což mi mou utkvělou představu o nehygieničnosti tohoto způsobu odličování jen potvrdilo. Budiž balzámu k dobru jeho příjemná jemně nahořklá citrusovo-bylinková vůně a peelingovací účinky (obsahuje ovesný prášek).

A jak jsem jej tedy nakonec spotřebovala? Na cestách v té kombinaci s mycím gelem. Balzám byl totiž skladný a lehoučký, stačilo vzít jen pár odličovacích tampónků a nemusela jsem s sebou tahat žádnou těžkou a vylitelnou flašku micelárky. 

Balzám v akci (původně jsem vypadala úplně jako panda a černé fleky jsem měla po celém obličeji, tohle je foceno až po opláchnutí obličeje teplou vodou):


Po setření tampónkem - pleť vypadá docela pěkně a čistě:


Zkušenost to byla zajímavá, ale výrobek mě nepřesvědčil přejít na odličovací balzámy.

Zaujalo Vás něco z tohoto článku? Znáte BioAromu či Balance Me? Používáte bezvodou kosmetiku? Zkusily jste někdy nějaký odličovací balzám? 

8 komentářů:

  1. jsem ráda, že maska na vlasy ti (aspoň trochu) vyhovuje - uf :))). Ta taky hrozně dlouho vydrží, já ji mám ještě pořád, ani nechci počítat, jak dlouho to je :D. Ale jsem s ní fakt spokojená, nechápu jak to, že ty oleje vlasy nezmastí, ale fakt ne! Krémy mě osobně moc nelákaly, protože mám taky ráda lehčí, na druhou stranu teď na zimu se můžou hodit, minimálně na noc... a aloe vera gely jsem měla dva od jiné značky, ale moc mě neoslovily, jen to lepilo a nehydratovalo :(.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Negativa na ní nenacházím, rozhodně jsem nechtěla, aby to vyznělo, že jsem s ní nespokojená. Akorát teď koukám, že má vážně jinou konzistenci, když se dá do ledničky, já ji mám čistě olejovou, protože ji mám ve skříňce.

      Aloe vera gel jsem samotný nikdy nepoužívala, ale v kombinaci s tím krémem je moc fajn. A je vážně osvěžující a nelepivý. :)

      Vymazat
  2. Pěkná a poctivá recenze :) BioAroma kosmetiku mám ráda. Měla jsem stejný krém tedy konzistenčně spíše balzám , ale kromě hojení a překrásné vůně se u mě nic nekonalo a s nanášením jsem byla docela líná. takže v polovině putoval ke kamarádce a ta je z něj nadšená, pleť se jí po něm úžasně uzdravila, zhojila a celkově si ted koupila už asi druhé balení :) Tahle tekutá maska není nic pro mě , mám pocit že bude mít stejné účinky jako mé DIY olejové zábaly,které si jednou za čas udělám, nanáším je na suché vlasy před mytím a poté umyji. Co za sebe mohu od nich jednoznačně doporučit je jejich tonikum na mastnou pleť je úžasné. Zrovna přemýšlím, že si ho musím někdy zas koupit.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji. :) Tak to jsem moc ráda, že si našel novou šťastnou majitelku, je škoda, když kosmetika, co nám nesedí, leží ladem. Díky za tip! Já tonika moc nevedu, daleko raději používám růžovou vodu, ale jestli je vážně dobré... asi jo, když je pořád vyprodané. :D Vlastně není ani o tolik dražší než růžovka a růži v sobě má taky. :)

      Vymazat
  3. od Bioaroma mám teď na obličej tři věci, mimo jiný taky jeden 24h krém, a zatím se teda nějaký hyper nadšení moc nekoná ... jako jsou příjemný, nijak neškoděj, ale že bych z toho skákala jak fretka, jak se zdá podle recenzí u nich na webu, to ani náhodou ..

    a k odličovacímu balzámu jsem se nepřemluvila ani jednou, mám z toho úplně stejnej pocit jako ... prostě ta představa vtírání si make-upu a špíny do obličeje a pak to ještě utírat hadrem, o kterej se musím extra starat .. no brr

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mně jsou ty reakce na stránce díky své über-nadšenosti až podezřelé, ale co už... taky by si mohli udělat na webu pořádnou korekturu, ta spousta chyb mě celkem štve.

      Na hadr jsem se nezmohla. :D Stírala jsem to velkýma odličovacíma tampónama.

      Vymazat
  4. ten 24hodinový krém vypadá vážně skvěle, hned mě zaujal :)
    pěkná recenze :*

    OdpovědětVymazat