sobota 1. srpna 2015

5 + 1 indie tvářenek a konturovací pudr (Shiro, Detrivore)

Jak asi víte, jsem velkou fanynkou indie značky Shiro Cosmetics. Stačí kliknout vpravo na boční liště či pod článkem na štítek "Shiro" a můžete si přečíst mé až přehnaně podrobné články o jejich fandom-based očních stínech a lescích na rty. Jejich sortiment ale není omezen jen na produkty na oči a rty. Zahrnuje i několik produktů na tváře, které jsem ke své vlastní škodě dosud tak trochu přehlížela. Ale to už jsem teď zčásti napravila. :)




Ale začnu od začátku. Samotnou by mě asi nenapadlo objednat si Shiro tvářenky. Ovšem to se tak jednou stalo, že mi do jedné z mých objednávek zapomněli dát jednu z věcí, co jsem si objednala a zaplatila. Tak jsem Caitlin napsala a v záchvatu štědrosti, který u nich není vůbec neobvyklý, mi byl do dvou týdnů chybějící lesk doručen spolu s dalšími produkty a vzorky v hodnotě 20 dolarů. Tomu říkám péče o zákazníka. :) A mezi dárečky byly i čtyři vzorky tvářenek (každý v hodnotě 1,5 dolaru) - dva přímo od Shira a dva od spřízněné značky Detrivore Cosmetics, kterou také seženete na stránkách Shira. 

Detrivore se specializují na produkty s matným finišem, ale majitelka svůj obchod musela kvůli osobním problémům a nedostatku času zavřít, dokud si od ní Shiro nekoupili distribuční práva s tím, že může dále prodávat své zboží přes jejich stránky (více zde). To mi přijde opravdu skvělé. Sama moc na matné stíny nejsem, takže jsem si od Detrivore ještě nic nekoupila, ale Caitlin zasílá mezi vzorky zdarma i vzorky Detrivore stínů, takže pár se mi jich tu nahromadilo a po zkušenostech s tvářenkami se těším, až je vyzkouším.

Ale teď už k tvářenkám samotným. Dostala jsem k vyzkoušení následující:


Vzhledem k tomu, kolik mám tvářenek, a vzhledem k množství produktu ve vzorcích mi bude trvat asi i roky, než ty vzorky spotřebuju! Na celé tváře totiž stačí opravdu maličko. Aby se se vzorky dalo pracovat, musíte je někam přesypat. K tomu mi skvěle posloužily kalíšky od limitovaných Alverde máslíček. :)


1-Up (Shiro Cosmetics):

Stránka produktu.
Popsána jako "shimmery gold-toned medium pink", tedy třpytivá nazlátlá středně růžová. Mně přijde, že je spíš do broskvova a že vypadá dost odlišně od oficiálního swatche. Obsahuje spoustu drobných třpyteček všech barev (viz swatche všech čtyř níže), takže jsem se bála, že budu vypadat jako diskokoule, naštěstí při nanášení štětcem se ztratí a zbyde vám krásná nazlátlá rozjasňující tvářenka.



You're Making Me [Blush] (Shiro Cosmetics):

Stránka produktu.
Vytvořena na počest 10.000 likes facebookové stránky obchodu. Popsána jako "slightly muted fuchsia-rose with subtle blue shift", tj. lehce ztlumená fuchsiovo-růžová s jemným modrým leskem. Je to opravdu výrazná velmi studená růžovka, která obsahuje modré mikrotřpytky, které na obličeji jsou vidět, ale jen když se na něj díváte zblízka zvětšujícím zrcátkem. Nanesena lehkou rukou bude slušet zejména zimním typům. Nosím ji ke studenému líčení a je fakt super, i když bych se jí normálně bála a nikdy si takhle výraznou tvářenku sama nekoupila.



Apocalyptic (Detrivore Cosmetics):

Stránka produktu.
První Detrivore tvářenka popsaná jako "matte reddened beige", tedy matná načervenalá béžová. Já bych ji popsala jako cihlově hnědou, taková více tradiční barva. Ideální na léto na opálenější pleť. Roztírá se překvapivě dobře a nemapuje, čehož jsem se u extra matné sypké tvářenky trochu bála.



Concubine (Detrivore Cosmetics):

Stránka produktu.
Tato barva už je trochu netradiční, popsána jako "matte, muted purpley-beige", tedy zhruba jako matná tlumená fialovo-béžová. Když se tak na ni dívám, má skoro stejnou barvu jako konturovací pudr, o kterém píšu níže, ale je opravdu více do fialova (vínova?) a je teplejší. Nosím ji jako tvářenku, ale klidně by se dala použít jako konturovací pudr. Takový správný multitasker. :)


Swatche na ruce vedle sebe, naneseno v silné vrstvě prstem:





Po rozetření se ten výrazný třpyt Shiro tvářenek vytrácí, takže jsou opravdu v pohodě nositelné. A vydrží na tváři hodně, víc než osm hodin i ve vedru (v zimě daly i dvanáct). Matné Detrivore tvářenky jsou na tom o něco hůř (mně ale blbě drží i matné oční stíny), ty se kolem osmé hodiny vytrácí. Ale vytrácí se rovnoměrně, nejste flekaté, což je taky vlastně plus.




Třpytivá 1-Up se mi po rozetření vážně líbí.
You're Making Me
Vlevo Apocalyptic, vpravo Concubine.

Po otestování vzorků jsem si řekla, že si nějakou Shiro tvářenku pořídím. Protože mi ale vzorky vystačí vážně na dlouho, rozhodla jsem se pro úplně jiný odstín. Jo a chtěla jsem taky aspoň jeden produkt z konturovací řady inspirované lícními kostmi Benedicta Cumberbatche, představitele novodobého Sherlocka z populárního stejnojmenného seriálu BBC (jestli jste ho neviděly, tak jste o hodně přišly, ale třetí řada je naprd).



Tvářenka Potion (Shiro Cosmetics):



Spoustě lidí se levné a někdy trochu šílené balení indie produktů nelíbí. No u tvářenek si nemají myslím na co stěžovat. Balení je podle mého názoru krásné - jednoduché, štíhlé, elegantní, s černým víčkem s monochromatickým logem obchodu - dráčkem sedícím na hradě. Škoda jen, že nemá uvnitř takové to otočné zavírací sítko. To by ale pak balení bylo asi o něco dražší. U mého kusu se navíc výrobcům podařilo ochrannou nálepku nalepit přes dírky nakřivo, takže jedna zůstala zpola otevřená. Ne že by mi to jakkoli vadilo, ale proto můžete vidět, že mám odsypáno docela dost produktu, aniž bych měla odkryté otvory v sifteru (sítku? vnitřním víčku? jak se to safra překládá do češtiny?).




Stránka produktu.
Potion je podle prodejce "shimmery muted berry", tedy třpytivá tlumená bobule. Řekněme malina (je nějaký univerzální překlad pro "berry" odstíny? bobulovitá mi zní blbě). A mně se hrozně moc líbí! V silné vrstvě má výrazný studený saténový lesk, který se při rozetření ztrácí a zbyde vám přirozeně lesklá šťavnatá malinová barvička. Připomíná mi zmrzlinu. Může se používat i na oči a rty, tak si z ní asi někdy nechám namíchat lesk na rty na přání.





Konturovací pudr Burn the Heart Out of You (Shiro Cosmetics):





Balení je o něco vyšší než u tvářenky, víčko je uprostřed průhledné, přelepené nálepkou s obrázkem od Amy Zen. Obrázek je u všech odstínů pudru stejný.



Stránka produktu.
Kolekce "Cheekbones" původně sestávala z pěti konturovacích pudrů spíše teplého podtónu, když ji ale o Vánocích rozšířili o tuhle studenou šedohnědou, věděla jsem, že ji musím vyzkoušet. Konturovací pudry a bronzery se totiž dělají většinou v teplých barvách, případně neutrálních, ale vyloženě studených je k sehnání málo. Tento odstín je popsán jako "matte cool-toned desaturated mauve", tzn. matná studená desaturovaná slézová (tedy odbarvená fialová). Zní to zbytečně komplikovaně, já bych řekla, že to je prostě studená šedohnědá.

Z pudru nejsem tak nadšená jako z tvářenek, není totiž moc "user-friendly". Odstín je skvělý, hezky rozetřený nevypadá jako opálení, ale jako reálný stín na vaší tváři vržený lícními kostmi. Toho jsem vždycky chtěla u studeně laděného líčení dosáhnout, teplé bronzery takový look dost kazí. Jenže matná textura tohoto pudru zapříčiňuje, že u sebe drží v malých hrudkách, které se štětcem blbě rozbíjí, pokud chcete nabrat pudru jen trošičku. (Tedy nejsou tvrdé, rozbijete je snadno, ale naberete tím moc produktu, který pak musíte složitě oklepat a část zbytečně vyplýtváte.) A když naberete pudr na štětec nerovnoměrně, tak pak máte konturu na tváři flekatou. Nevypadá pak jako přirozený stín, ale špína. 

Samozřejmě jsem to nechtěla vzdát a snažila se vykoumat jiný způsob nanášení. Nakonec se mi osvědčilo nabrat pudr na prst a nakreslit si jím tlustou čáru tam, kde chci vést konturu, a tu pak štětcem rozetřít. Jde to překvapivě snadno, protože pudr je vážně lehoučký. Což je vlastně zároveň i mínus, protože jde snadno setřít, nesmíte si sahat na tvář. Jo a nejde nanášet prstem na holou tvář bez make-upu. Teda ne tehdy, pokud chcete přitlačit. Pokud máte větší póry jako já, je tak jemně namletý, že zaleze dovnitř a i když jej chcete rozetřít štětcem, z pórů ho nedostanete a vaše kontura tak sestává ze spousty malých černých teček. Což samozřejmě pěkně nevypadá.

Uf. Takhle to zní, že je ten pudr vážně na nic, já ho mám ale stejně ráda, používám ho teď snad i častěji než Bahama Mamu od theBalm. Prstem přes make-up jde nanést celkem bez problémů. Jo a jde použít i jako oční stín, ale to jsem ještě nezkoušela. Odstínem by se na blendění stínů fakt hodil, jen se bojím, že je tak jemně mletý, že se na víčkách brzo slije.




Nakonec jsem se rozepsala víc, než jsem chtěla, tohle měl být spíš swatch-článek... Snad vám to nevadí. Na závěr bych dodala, že všechna plná balení konturovacích pudrů a tvářenek (20gramová) stojí u Shira 8 dolarů. Detrivore tvářenky stojí 8 dolarů za 10gramové balení.

A protože toho mají v nabídce tolik, že se na stránkách někdy špatně orientuje, tady máte přímé odkazy:
- Shiro tvářenky (řadové + z boyband kolekcí)
- Cheekbones kolekce konturovacích pudrů (mají i hodně divné šedé a šedozelené odstíny, ty se snad hodí jen ke cosplayům, na Halloween či zombie walk, s nimi musí člověk vypadat jako mrtvola)
- Detrivore tvářenky (některé jsou dost alternativní, třeba modrá, levandulová či žlutá)

Na Shiro stránkách můžete koupit i některé tvářenky dalších značek, konkrétně Femme Fatale tvářenky a Victorian Disco tvářenky, ale ty jsem nezkoušela.

Tak co Vy na to? Šly byste do indie tvářenek? Používáte sypké minerální tvářenky?

10 komentářů:

  1. Ziadnu sypku licenku zatial nemam, ale ak by som narazila na pekny odtien, tak by som sa jej nebranila. Aj ked v tychto zemepisnych sirkach to vidim iba na nejaku limitku Alverde.
    Ten odtien Potion je nadherny. Presne takuto farbu liceniek mam rada na zimu. Paci sa mi aj balenie.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem s ním moc spokojená, líbí se mi i na léto. Trochu mi připomíná i cukrovou vatu.

      Vymazat
  2. Nad těmi tvářenkami celkem uvažuji, takže díky za recenzi :) Konturovací pudry moc nepoužívám, ale tvářenku bych zkusit mohla :) A berry bych klidně přeložila jako barvu lesního ovoce a nazdar :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Není zač. Díky za překladový tip. :) To mě nenapadlo. :)

      Vymazat
  3. tvárenka poiton sa mi teda veľmi páči, aj ostatné sú fajn, ale ten kontúrovací púder mi príde akýsi divný :D
    giveaway

    OdpovědětVymazat
  4. Inspirované lícními kostmi Benedicta Cumberbatche :D :D :D Třetí řada je náhodou taky dobrá :D A tyjo, ani neumím vstřebat všechny tvářenky, já bych se trochu bála s nimi takhle přijít do styku, jsem dost nešika, takže by při manipulaci skončily pravděpodobně hned na zemi.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mně přišla málo detektivní a až moc vztahová a ujetá. :D
      To já jsem taky nešika, ale zatím všechny žijí. :)

      Vymazat
    2. Mi tolik na příběhu nezáleží, nejvíc si všímám právě těch Cumberbatchových lícních kostí :D

      Vymazat
    3. Jo tááák, tak to naprosto chápu. :D

      Vymazat