sobota 14. února 2015

Srovnání: Dlouhotrvající barvy na rty Rimmel a Dermacol (+ Apocalips)

Ahoj! Pro jednou by to chtělo zase nějaký aktuální článek o novinkách, co se ještě dají koupit, že ano... :D O (údajně, mimo jiné) neslíbatelných rtěnkách jsem asi měla napsat ještě před Valentýnem, ale co už, nějak jsem úplně zapomněla, že je zrovna dneska.

Rimmel Provocalips nejsou úplná novinka, v prodeji jsou nějaký ten pátek, ale nedávno přišel Dermacol se svojí verzí. Oba tekuté - rtěnkolesky?, laky? no říkejme jim jako výrobci raději barvy - se chvástají sytými barvami a 16hodinovou výdrží. Samozřejmě taková čísla bývají nadsazená, protože mám ale momentálně fázi, kdy mě produkty na rty velmi baví, koupila jsem si od každé značky jednu barvu a vzniklo tohle srovnání. 

Jo a taky jsem si konečně koupila Rimmel Apocalips, které jsou v prodeji sice dlouho, ale já je pořád obcházela. Takže bonusovou minirecenzi najdete v závěru.

Pokud máte averzi na vyšpulené rty, tak článek raději dál nečtěte. ;)



Rimmel Provocalips 16hr kiss proof lip colour - odstín 200 I'll Call You:



  • Balení je (stejně jako u Dermacolu) pro tyto produkty typické - z jedné strany máte barvu, z druhé průhledný pečující topcoat, jež má zajistit, že barva bude držet. Oboje se nanáší pěnovým "pacičkovým" aplikátorem. (Mimochodem na stejném principu funguje už roky rokoucí Max Factor Lipfinity, takže mi přijde trochu úsměvné, jaká se z toho dělá novinka, ale budiž... značka Max Factor šla vždycky nějak mimo mě...) "Opusinkovaný" design se mi celkem líbí, i když na podobné vzory většinou nejsem. 
  • Odstín jsem si vybrala ten nejmíň řvavý, i tak je to dost výrazná fuchsiová. Ale je trochu tlumená, není to vyloženě neonka. Malý výběr odstínů beru u Provocalips jako velké mínus. U nás jsou dostupné jen čtyři - tenhle, svítivější neonově růžový, křiklavě červený a tmavě červený. Žádný nude. (Obrázky na českých stránkách Rimmelu realitě vůbec neodpovídají, jsou moc studené.) Přitom v UK jich mají osm, včetně několika nude odstínů. Make your Move vypadá na zahraničních swatchích moc pěkně.



  • Konzistence barvy je překvapivě celkem řídká a nevytvoří jedním tahem plné krytí. Alespoň tedy na ruce ne, na rtech jsem s tím neměla problém.



  • Topcoat je relativně průhledný a balzámovitý, dodá rtům lesk. Přijde mi, že se ho aplikátorem moc nenabírá a vzhledem k tomu, že jeho spotřeba bude asi větší než spotřeba samotné barvy (jeho nátěr se má obnovovat během dne), tak se bojím, že brzo dojde....
  • Barva ani topcoat nijak nesmrdí ani nevoní

 Rty po nanesení barvy:


  • Barva postupně schne a matní, zároveň se ale stává lepkavou, takže bez topcoatu vážně nosit nejde (další důvod, proč je problém, že mi ho přijde v lahvičce málo, chtělo by to, aby se prodávaly náhradní náplně).

S topcoatem: 


  • Topcoat dodá barvě výrazný lesk, postupně se ale stírá tím, jak jíte a pijete, takže celkový vzhled barvy opět zmatní:

Po vypití kávy a drobném zákusku.
 Ve stejný den jsem si pak šla umýt hlavu. Po hodině strávené ve vaně a peelingu obličeje (ne rtů samozřejmě):


Teď si asi říkáte, že to vypadá super a nemá to chybu. No já si to taky říkala (fakt se barva nikde neobtiskávala, jen trochu mizela) a druhý den si vzala barvu vesele do práce. Bohužel už při první svačině jsem cítila, že na vnitřních okrajích rtů barva vytváří nepříjemné žmolky. Protože je nestíratelná, tak se samozřejmě nestírala a na rtech držela, ale ve formě malých otravných cucků. Které šly blbě dolů. Po cca třech hodinách jsem chtěla jít na oběd, ale musela jsem barvu obnovit. Jenže druhý nános žmolkovatění jen zhoršil, cítila jsem na rtech silný nános, který mi zkrátka vadil a na který se mi lepilo jídlo (měla jsem jakési nudlovité těstoviny). Takže během oběda jsem se snažila rtěnku setřít do ubrousku, což samozřejmě nešlo. Zbavila jsem se jí až zpátky v práci s pomocí mastného balzámu na rty. :(

Při tomhle všem jsem samozřejmě u sebe neměla foťák, tak jsem se cuckovatění rozhodla zdokumentovat při další příležitosti.

Čerstvý nános:


Po vypití kafe a snězení kousku buchty (na oběd jsem s tím už radši nešla):

Žmolky můžete vidět hlavně v koutcích. Na poslední fotce jsem je všechny seškrábala dolů.

  • Odličování: zapomeňte na micelárky a cokoli na bázi vody. Lily Pebbles myslím psala na blogu, že Provocalips nejdou dát dolů ničím = jsou na nic, ale to samozřejmě není pravda. Teda alespoň mně šly sundat celkem v pohodě tady tímhle olejovitým sérem na rty, co jsem měla v Lip Factory boxu, ale myslím si, že cokoliv olejovitého by mělo fungovat.




Update 24. ledna 2015:
Jelikož je tento článek asi ten nejčtenější na blogu a i po měsících si pořád nachází nové čtenáře, rozhodla jsem se přidat sem fotky onoho zmiňovaného zahraničního odstínu Make Your Move. Koupila jsem si ho kdysi na feelunique, abych dosáhla hranice 10 liber za nákup potřebné pro poštovné zdarma. Má úplně stejné vlastnosti jako I'll Call You, tzn. super držák, který ale po jídle žmolkovatí a žmolků se nedá zbavit. Proto jsem jej už i poslala dál k někomu, komu snad udělá lepší službu.








Dlouhotrvající barva na rty Dermacol 16H Lip Colour - odstín č. 7:


  • Dermacol verzi jsem v drogérii vyhlížela celkem dlouho, lákalo mě větší množství odstínů (celkem devět). Nakonec jsem se ale rozhodovala jen mezi dvěma - šestkou a sedmičkou. Šestka byla až moc podobná na tu Provocalipsku, takže sedmička - tlumená červená/vínová byla má konečná volba. Opět zde nenajdete přirozený nude odstín, ty světlé jsou samé baby pink, pětka a devítka dokonce ani nejsou klasické barvy s plným krytím, ale třpytivé poloprůsvitné lesky. Pak je v nabídce několik křiklavých červených a růžových, ale nic, co by upoutalo mou pozornost, takové ty klasické barvy, co jsou všude. Tahle sedmička má v sobě drobné třpytky, na rtech ale nejsou vidět (šestka je měla taky).
  • Balení se prý dost lidem nelíbí, že je moc devadesátkové, no mně přijde tradiční dermacolí a nijak mě neuráží, naopak mi nevadí, že na něm nejsou infantilní potisky apod. Na rozdíl od Rimmelu zde vidíte, kolik barvy a topcoatu vám zbývá.


Vpravo dole vidíte, jak barva schne a zmatňuje se.
  • Aplikátory jsou totožné jako u Rimmelu, také můžete vidět, že se barva na ruku nenanášela rovnoměrně. Nicméně mi Dermacolka přišla trochu hustší a na jedno namočení jsem s ní většinou nalíčila celé rty (s Rimmelem ne).

 Jen s barvou:

Ještě ne zcela zaschlou..
  • V jiných recenzích jsem četla, že se dá nosit bez topcoatu jako matná rtěnka, no nevím, jak k tomu autorky přišly. Do minuty zasychá do zcela matného finiše, který rty scvrkává a zvýrazňuje vrásky (viz koláž nahoře čtvrtá fotka), a také se stává velmi lepkavou. Mně přijde topcoat u obou značek jako nezbytnost.

S topcoatem:



  • Topcoat funguje úplně stejně jako u Rimmelu, opět by ho mohlo být víc...


Fotky výše byly foceny ve slunečný den, takže jsou trochu víc do žluta, tahle barva přitom zas tak teplá není, což můžete vidět tady při jiném nasvětlení. Po pití a nějakém to krémovém zákusku:


Po večeři:


  • Na Dermacolce se mi líbí, že je na rtech příjemnější než Provocalips. Nevím proč, prostě je. Přijde mi, že míň cuckuje a přirozeněji se stírá. Proto není takový problém ji přes den obnovit, neudělá se z toho ta hnusná odlupující se tlustá vrstva, i když na fotkách mi opotřebení přijde skoro stejné...
  • A taky se mi víc líbí tenhle odstín, přijde mi víc netradiční, červená pro ty, co se opravdové červené trochu bojí. Připomíná mi mou vysněnou Nars Audacious v odstínu Audrey, kolem které pořád chodím pokaždé, když zavítám do Sephory, ale kterou jsem se ještě neodhodlala pořídit, protože mi na mně přijde tmavší a víc do fialova. Následující fotky jsou asi nejvěrnější zachycení barvy, i když foťák jí jako vždy trochu sežral, takže je ve skutečnosti o něco výraznější:



S bleskem

  •  Ale jak už jsem řekla, stírá se snadněji než Rimmelka, takže výdrž je řekla bych trochu menší. Chtěla jsem ji obnovit před obědem, a tak jsem opravdu důkladně otřela všechny uvolněné části. Takhle potom vypadala jen po svačině - káva, banán, kus koláče:


Zde můžete vidět i ty drobné třpytky. Jsou vidět jen na opotřebované barvě.
  • Bohužel jsem si ji pak nevyfotila obnovenou, ale po obědě (polévka, kuře s grilovanou zeleninou) vypadala takto:



  • Takže jsem po obědě nevypadala zas tak blbě, jak jsem se obávala, rozhodně líp než s Rimmelkou. Odlíčit jde snáz, i když paradoxně to moje sérum na ni fungovalo trošku hůř.

Závěr:
Obě barvy jsou si funkčně velmi podobné. Ani jedna nevydrží 16 hodin, to asi nikdo nečekal. Bohužel je u mě na obou vidět opotřebení po první větší svačině. Upíjení (a nějakou tu pusu asi taky) vydrží bez problémů, nespoléhejte se ale, že přežijí mastnější jídlo. U mě vyhrála Dermacol, protože se s ní cítím pohodlněji, nedělá tolik žmolků a navíc mi i více sedl odstín (mají větší výběr). Pro někoho ale může být určující cena, Rimmel Provocalips seženete v e-shopu za pouhých 139,- Kč, za to Dermacol za 229,- Kč. Což ale může být dáno i tím, že Rimmel je v prodeji o něco déle.


Rimmel Apocalips Lip Lacquer - odstín 101 Celestial:



  • Jak už jsem řekla, kolem těchto laků jsem chodila už hodně dlouho. Nakonec jsem si jeden přece jen pořídila, a to růžovou Celestial. Je to odstín pro mě tak na hraně - už ne nude, ještě ne super sladká baby pink (i když na fotkách tak možná vypadá), ani růžová neonka. Chtěla jsem něco nekřiklavého. 
  • Jak poznáte, že ji ještě nikdo neotevřel? To hrdlo lahvičky, kde teď vidíte barvu, musí být při prvním otevření prázdné:




  • Aplikátor je zvláštně tvarovaný, pracuje se mi s ním ale o dost líp než s klasickým, je útlejší a víc do špičky. Klidně u něj mohli zůstat.



  • Jde opravdu o lak na rty, takže barva je plně krycí jedním tahem, Trochu zvláštně voní, tak nějak chemicky ovocně, ale přitom ne moc sladce. Někde jsem myslím četla, že to má být vůně liči, ale to teda pochybuju. Prý dost lidí odradila, takže pokud jste Apocalips ještě nezkoušely, raději je nejprve očichejte.



  • Díky podobném názvu ji beru jako předchůdkyni Provocalips. Měla mít taky celodenní výdrž, ale to samozřejmě nemá, navíc není doteku odolná, takže se normálně obtiskává na všechno. Možná si zákaznice stěžovaly, že jim to vadí, že chtějí opravdu něco kiss proof, a tak vznikly Provocalips, ale upřímně, vzhledem k tomu, jak mě po chvíli ty žmolky u Provocalips otravují, takže ji stejně potřebuji dát dolů (a ono to moc snadno nejde, hlavně ne jen tak ubrouskem u stolu v restauraci), tak to si raději dám tuhle Apocalipsku a po jídle se znovu namaluju.... navíc odstínů je mnohem víc a opět stojí jen 139,- Kč.
Vyzkoušely jste některou z těchto rtěnek? Lákají Vás dlouhotrvající rtěnky? 



19 komentářů:

  1. Super podrobná recenze, já mám zatím jen dermacol. Moc nežmolkuje, když jsem si ji dala po obědě vydržela nádherná jen s pitím fakt dlouho, pak jsem jí dala pěknou zátěž na několika chodovém menu ale i tak to nebyl děs, ale zevnitř fakt mizela, ale celkem jsme spokojená. nevysušuje a mají krásné odstíny. Rimmel mě odradila,ale asi zkusím koupit Apocalipsku, díky za tip :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Apocalips je fajn, ale stírá se úplně klasicky. :) A teda na tu vůni opravdu pozor, dost lidem vadí. Ale po chvíli vyprchá. :)

      Vymazat
  2. Fakt skvělej článek! Apocalips je na mě moc rozmazatelný, mám totiž rudou výraznou barvu (Big bang), s Provocalips jsem spokojená, drží na mně fakt skvěle, ani to drolení není tak extrémní. Pro srovnání mám i miniaturu od Kat von D a ta se ze rtů drolí mnohem víc a plná velikost stojí bůhví kolik...
    Dermacolu taky asi neodolám, co bych to byla za blogerku abych neměla porovnání, že jo :)
    Jinak za mě je super i Sephora cream lip stain v odstínu 01 a i Edition Rouge Velvet (vím, cpu je všude) tu sice červenou nemám, ale kamarádka z práce jo a ten odstín Hot pepper je krásný :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji. :) Jo, Apocalips rozhodně nestíratelné nejsou. Kan von D mě lákala, tak to si asi nechám zajít chuť. :)
      A díky za tipy do Sephory, tam mají produktů na rty takové haldy, že nikdy nevím, na co sáhnout, a raději to vzdám. :D

      Vymazat
  3. Tak já jsem měla jednu hodně podobnou žmolkující zkušenost s Lip Laquer od Maku up Revolution.. A to bylo ještě daleko horší, je to prostě nenositelné. :(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Fakt? Na ten jsem četla celkem pochvalné recenze. :(

      Vymazat
  4. Díky za srovnání, tak si asi počkám na nějakou akci na Dermacol a půjdu do toho.. Ale taky mě pořád hodně láká Bourjois Rouge Edition Velvet. Zatím když chci, aby mi barva vydržela, použiju fixu..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ha, taky mě láká, akorát se mi nikdy žádná z těch barev, co mají v parfumérkách v Brně, nelíbí... :( S fixama se moc nekamarádím, protože s nima neumím nanést rovnoměrnou vrstvu a pak mám rty flekaté. :(

      Vymazat
  5. Mna tieto dlhotrvajuce tekute ruze vobec nelakaju. Pred par rokmi som si v UK kupila nieco podobne od Maybelline (len to ma na opacnom konci klasicky tuhy balzam na pery a nie nieco tekute) a bola to vazne tragedia. Pouzila som to presne 2 krat a odvtedy mi to lezi v sufliku :( Takze toto ide uplne mimo mna.
    Ale mam Apocalips presne v tom istom odtieni ako ty a ten je v pohode. Taky farebnejsi/intenzivnejsi lesk na pery :)

    OdpovědětVymazat
  6. Super srovnání :) Já mám ten Dermacol ráda, ještě chci mrknout na další odstíny, nedostala jsem se k tomu. Apocalips ve stejném odstínu mám v merku už dlouho, ale čekám na akce - v drogerkách prostě bez akcí nenakupuju :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já někdy nakupuju i bez slev a pak hned po pár dnech zjistím, že kdybych počkala, mohla jsem to mít se slevou. :D

      Vymazat
  7. Tak to je skvělé srovnání, pořád jsem obě okukovala a je dobré si o nich přečíst něco víc :) taky mám problém s výběrem barev, nehledám sice nutně nude, mám ráda výrazné, ale ty barvy mi přišly dost nezajímavé, takových červených a fuchsiových už mám :-/ jinak Apocalips mám ve stejném odstínu jako ty a vadí mi, že se po jídle (aspoň na mě) dost nehezky a výrazně ztratí z vnitřku rtů, moc ji proto nenosím. Z tohoto typů rtěnek mám nejradši klasiku od Bourjois a perfektní je i od Lancome - L'absolu velours. Ještě bych chtěla zkusit ten Sephora cream lip stain, co pořád L.Pebbles a AmeliaLiana chválí :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji. :) Já už se právě těm klasickým červeným a růžovým snažím vyhýbat, musí mě něčím zaujmout. Nepotřebuju mít jednu barvu desetkrát.
      Apocalips žádný držák není, o tom žádná. Jíst se s ní ani nesnažím. :)
      Ten Sephora lip stain chválí snad skoro všichni, viz Kačka o pár komentů výš. :D Asi se na něj budu muset podívat.

      Vymazat
  8. Mám Dermacol v odstínu 8. Barva se mi líbí moc, celkově i s výdrží jsem spokojena. Jen neustále piji a něco jím, takže mi začne hodně rychle cuckovatět :/ ou jé, navíc mám každou chvíli hodně suché a popraskané rty, takže na rtech nevypadá tak hezky jako u tebe. V průběhu dne se mi od středu začne vytrácet. Zkouším ji poupravit. Spokojená jsem jen chvíli, pak už to není ono. Po pár hodinách už vypadá hrozně, snažím se ji dát dolu, ale na okrajích rtů stále zůstává. Není nejhorší, vyzkoušela jsem, ale další už zřejmě chtít nebudu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to nezníš moc spokojeně. :( No jo no, zázrak to není. Osmička je růžová?

      Vymazat
    2. Jojo růžová. No zkusila jsem, ale příště už nekoupím.

      Vymazat
  9. Já si nedávno koupila Dermacol odstín 6 a jsem teda spokojená mega :) V Tetě momentálně ve slevě za 150,- a nelituji. Barva je krásná a vydrží mi fakt celý den a to normálně piju a jdu na oběd. Nemám pocit žmolkování a cuckování, když nemáte u sebe tu bázi, postačí obyčejný balzámek. Akorát jo, v té jakoby vnitřní části rtů mi mizí taky, ale tak to jsem čekala :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Šestka se mi taky moc líbila, třeba na ni jednou taky dojde řada. :)

      Vymazat