pondělí 5. října 2015

Paletění se Sleekem: Paletka očních stínů Sleek i-Divine Garden of Eden

Se svými Sleek paletkami máme dost komplikovaný vztah. Ač jsou poměrně dost chválené, nedokázala jsem si je kvůli slabé výdrži zamilovat. Nějakou dobu už vlastním Vintage Romance a Storm, a tuhle Garden of Eden vlastně taky, akorát mi pořád ležela na poličce neotevřená, protože jsem přemýšlela, jestli ji vůbec rozbalovat, zda ji radši nepodarovat. Nakonec převážil můj nedostatek zelených očních stínů a paletku jsem otevřela, doufajíc, že třeba jako novější přírůstek do sleečí rodinky bude kvalitnější. Jestli je, se dočtete v tomto článku.



Obal je sleečí klasika, bohužel se brzo oťaplá a poškrábe.
Složení. U dekorativky ho moc neřeším, ale nemohla jsem si nevšimnout, že obsahuje hlavně to, čemu se snažím v pečující kosmetice vyhnout...





Protože bylo hezky a barvy paletky k tomu sváděly, vzala jsem ji ven.




V paletce naleznete 12 přírodních a zemitých odstínů hnědé a zelené, jak ostatně název napovídá.


Horní řada stínů (bez báze):
1) Gates of Eden (Brány Edenu) - metalická oranžová, vyčnívající z té záplavy hnědých a zelených tónů. Není to můj oblíbený odstín, ale je dobré nějaký takový ve sbírce mít.
2) Eve's Kiss (Evin polibek) - moje oblíbená barva v této paletce, asi proto, že je to vlastně světle hnědá s výrazným podílem mé oblíbené fialové.
3) Paradise on Earth (Ráj na Zemi) - střední třpytivá studená hnědá, také moje oblíbená.
4) Python (Hroznýš) - třpytivá tmavší teplá hnědá.
5) Forbidden (Zakázané) - matná středně tmavá šedohnědá s oranžovými třpytkami. Asi nejhorší stín z celé paletky. Ty třpytky si mohli odpustit, k barvě se nehodí. Ta je ale stejně k ničemu, sice nepráší, ale není prakticky vůbec pigmentovaná a nejde přenést na víčko (pro swatch jsem ruku musela přetřít prstem několikrát).
6) Flora (Flóra) - matná teplá čokoládově hnědá. Hodně měkká, můžete vidět, kolik jsem jí prstem omylem vyryla při jediném nanesení. Mimochodem nechápu, proč ji pojmenovali flóra, tedy rostlinstvo, a jednu zelenou pak fauna (tedy zvířectvo), to si asi spletli, ne? Nemělo to být naopak?








Spodní řada stínů (bez báze):
7) Entwined (Propletení) - teplá obdoba pětky, tedy matná středně tmavá teplejší hnědá s oranžovými třpytkami. Je o něco lépe pigmentovaná než její studený protějšek, stejně to ale není žádný zázrak. Tyto dva matné stíny se zkrátka moc nepovedly.
8) Adam's Apple (Adamovo jablko) - matná jedovatě zelená. Trochu jako takové to světle zelené jablíčko. Není sice křídovitá, stejně ale tu výraznou barvičku v neonové intenzitě na víčko nepřenesete.
9) Fig (Fík) - třpytivá a asi o něco žlutší obdoba předchozí barvy, taková ta chartreuska. Hodně mastná, takže se hůř přenáší na víčko.
10) Evergreen (Stále zelený) - metalická studená světle zelená, jedna z mých oblíbených barev v paletce.
11) Fauna (Fauna) - metalická studená tmavě zelená, taky moje oblíbená. Jak už jsem říkala, názvy si podle mě popletli s šestkou.
12) Tree of Life (Strom života) - matná, hodně pigmentovaná lesní zelená (forest green). Opět studená, takže mi evokuje jehličnatý les.






Jak už asi tušíte, zázrak se nekonal. Paletka Garden of Eden své sestry (aspoň ty, co jsem doteď vyzkoušela) kvalitou nepředčila. Dost mě to mrzí, protože na Sleek paletkách se mi jinak líbí úplně všechno - jejich design, výběr odstínů, nápaditost názvů, přívětivá cena... když ta kvalita mi tam prostě chybí. Doporučuji přečíst tento článek od Iwi, ta to tam pěkně popsala a s řadou věcí se ztotožňuji.

V recenzních očních stínů se obvykle skloňují dvě přídavná jména - máslovitý a pigmentovaný. Máslovité (rozuměj neprášící, měkké, příjemné na dotek) sice třpytivé stíny v této paletce jsou, některé (hlavně ty ve spodní řadě) ale až moc. Vlastně až na dvojku, trojku a jedenáctku (naštěstí, mí oblíbenci) bych je označila za mastné. To znamená, že na prst je naberete snadno, přenést je ale na víčko jde blbě, protože se hned přichytí a nepustí. A štětečkem zase nejdou dobře nabrat a zapracovat. Takže nakonec nedosáhnete ani takové intenzity pigmentace, jakou by dle toho, jak se tváří v paletce, stín měl mít. Matné stíny sice nepráší, ty dva hnědé jsou ale dost špatně pigmentované. Světle zelená osmička je o něco lepší, ale také to není s přenášením na víčko jednoduché. Nejlíp pigmentované matné stíny jsou ty nejtmavší, šestka a dvanáctka, ty se mi vážně líbí a dá se s nimi pracovat. Ale to jen proto, že jsou hodně měkké, takže do nich důlek uděláte hodně rychle. 

No a s výdrží je to u mě pořád mizérie. :( Nevím, jestli procházím nějakým špatným obdobím, ale nedrží mi teď na očích skoro nic, a to ani s Urban Decay bází. Asi to chce zkusit zase nějakou jinou bázi, třeba si oči na bázi "zvyknou" a pak funguje hůř. Dává to smysl? Asi ne. No každopádně když mi dneska vydrží líčení osm hodin, tak to považuju za výhru. Víc mi vydrží jen některé stíny od Shira a theBalm (+ jeden dermacolí). Tyto stíny od Sleeku mi vydržely tak 5 - 6 hodin, často i míň, tak 4. Jednoho opravdu špatného dne, kdy jsem zkoušela nějaké to matné líčení s touto paletkou, se mi začaly stíny stírat (ne stékat) do vrásek dřív, než jsem došla do práce. A to nechcete.

Já si tedy už žádnou další Sleek paletku nepořídím, i když mají skvělý výběr odstínů a spousta barevných kombinací mě láká. Prostě mi za to nestojí, přece je nebudu mít jen proto, že se na ně hezky kouká. Pokud trpíte na mastná víčka jako já, koukněte se raději po jiných stínech. Ovšem uznávám, že spoustě lidí tyhle stíny sednou a drží jim celý den, takže je to velmi individuální záležitost, třeba zrovna vám budou vyhovovat.

Na závěr vás neochudím o ukázky líčení:

Má oblíbená studená zelená kombinace: 10, 11, 12.
Mé oblíbené neutrální líčení s dvojkou a trojkou.
A nějaké ty mixy více barev: jednička na pohyblivém víčku, matná třpytivá sedmička v záhybu, ztmavená tmavě hnědou šestkou, čtyřka na spodní lince.
Pokus o barevný přechod. Ve vnitřní třetině pohyblivého víčka jako podklad matná světle zelená osmička, na ní třpytivá devítka, směrem do vnějšího koutku přechod na desítku a jedenáctku. Hnědá čtyřka v záhybu. Matná tmavě zelená dvanáctka na spodní lince.
Co Vy a Sleek paletky? Vlastníte nějaké? Vydrží Vám Sleek stíny na očích?

6 komentářů:

  1. Jsem majitelkou Ultra Mattes 2, s ní jsem ad na asi 2-3 stíny spokojená. Ani s výdrží nemám problém. A neodolala jsem taky Arabian Nights, i když mi bylo jasné, že tmavé stíny tolik nevyužiju.. Z ní už tedy tak nadšená nejsem. Z několika stínů na oku vznikne jen taková ušmudlaná šedá s pár třpytkami..
    O Garden of Eden jsem uvažovala taky, protože miluju zelenou, ale usoudila jsem, že reálně bych z té spodní řady používala jen poslední dva (které se mi ale líbí moc), ale že bych si kvůli nim musela koupit celou paletku.. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to ráda slyším. No Arabian Nights se mi celkem líbila, tak mě to aspoň nemusí mrzet. :D Ty poslední dva jsou kvalitou jedny z nejlepších v této paletce. :) Ale chápu tě, taky se mi nechce utrácet za paletky, kde většinu stínů nevyužiju, ač vypadají hezky.

      Vymazat
  2. Paletka se mi moc líbí, prima pigmentace a moc krásné líčení jsi vykouzlila.
    zvu tě na mou soutěěž
    http://monalisabeautyeri.blogspot.cz/2015/10/muj-blog-slavi-1-narozeniny-to-si.html

    OdpovědětVymazat
  3. Paletku Sleek nevlastnim ani jednu, pretoze z kazdej paletky sa mi pacia maximalne 2-3 tiene. Keby som si mohla vyskladat vlastnu, tak by som bola snad spokojna. Aj ked mam mastne viecka, tak neviem, neviem :)
    Inak chvalim velmi pekne swatche a fotky.

    OdpovědětVymazat